Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Budownictwa
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8: 

  • przyjmowanie wniosków i podań - sala 1b stanowisko 3 i 4
  • wydawanie dokumentów - sala 1c stanowisko 5 i 6
  • udostępnianie akt - sala 1a  stanowisko 1 i 2 oraz sala 1c stanowisko 7


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:15
  • udostępnianie akt
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00


Uwagi:

Decyzja przenoszona jest "w całości". Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie wnioskodawca i strona, na rzecz której została wydana pierwotna decyzja.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy - 56 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

 

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie decyzji następuje, średnio w czasie nie dłuższym niż - 30 dni, maksymalnie do 2 miesięcy, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.

Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Budownictwa lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego,  lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Wrocławia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r., Poz. 1073 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2017 r., Poz. 1257 z późniejszymi zmianami).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2018 r., Poz. 1044 z późniejszymi zmianami).

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby wraz z załącznikami  - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza Z6:

  • Zgoda strony, na rzecz której decyzja została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby.
  • Oświadczenie wnioskodawcy o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w tej decyzji.
  • Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  • W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.


Załączniki:

Uzupełnienie wniosku - druk WAZ-U
Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby - druk Z6