Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz innej osoby
    (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/2?w=WPL)
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
  • w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć
    • w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
      pl. Nowy Targ 1-8, parter,  sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4.
    • w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego 
      ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404
    • w Kancelarii Ogólnej UMW
      pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5
    • w Fili Kancelarii UMW
      ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00

Z aktami w przedmiotowej sprawie można zapoznać się w Wydziale Architektury i Zabytków Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1c w godz. 8.00 – 15.00.

Ze względów organizacyjnych należy uprzednio zawiadomić pracownika Wydziału - z co najmniej  jednodniowym wyprzedzeniem, o potrzebie zapewnienia dostępu do akt sprawy - tel. +48 71 777 80 58, co usprawni realizację przysługującego stronie uprawnienia.

Uwagi:

Decyzja przenoszona jest "w całości". Stronami w postępowaniu o przeniesienie decyzji są jedynie wnioskodawca i strona, na rzecz której została wydana pierwotna decyzja.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy - 56 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wydanie decyzji następuje, średnio w czasie nie dłuższym niż - 30 dni, maksymalnie do 2 miesięcy, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.

Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.

Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 72 51.

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, pl. Nowy Targ 1-8 lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego,  lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego Wrocławia za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek wraz z załącznikami:
    • zgoda strony, na rzecz której decyzja została wydana, do przeniesienia tej decyzji na rzecz innej osoby;
    • oświadczenie wnioskodawcy o przyjęciu wszystkich warunków zawartych w tej decyzji;
    • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora;
    • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną należy podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.

Druki dostępne są również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.



Załączniki:

Uzupełnienie wniosku - druk U
Wycofanie wniosku - druk W
Wniosek o przeniesienie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy na rzecz innej osoby - druk Z6