Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4,
  • udostępnianie akt - sala 1c  stanowisko 5, 6 i 7.

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być strona, która brała udział w postępowaniu administracyjnym lub jej pełnomocnik.  Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Uwagi:

Nie wykonuje się kopii projektu budowlanego, który zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, oprawiony jest w sposób trwały oraz stanowi przedmiot chroniony ustawą o prawach autorskich.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Uzupełnienie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/11?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8831/uzupelnienie-wniosku)

Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Wycofanie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/12?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8603/wycofanie-wniosku)

Opłaty:

Wysokość  opłaty skarbowej wynosi:

  • za uwierzytelnioną kserokopię dokumentu (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy) - 5 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Dla pełnomocnictwa w formie elektronicznej złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art.12 ust.2 pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej).

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest w terminie około 7 dni, maksymalnie w ciągu 2 tygodni.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługiStatus sprawy” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WAZ)
  • pod numerem telefonu: +48 71 777 77 77.

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje zażalenie na wydane postanowienie o odmowie udostępnienia akt i wydania uwierzytelnionych kopii w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

Zażalenie można złożyć:

  • elektronicznie korzystając z e-usługiZażalenia na postanowienie” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/9?w=WAZ),
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66460/zlozenie-zazalenia-na-postanowienie).

Zażalenie należy adresować "Do organu II instancji wskazanego w postanowieniu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wypełniony wniosek o udostępnienie akt zakończonych postępowań oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów WAZ-W 4, wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza WAZ-W 4:

  • Dowód stwierdzający, że wnioskodawca jest stroną w postępowaniu lub dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
  • Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  • W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.


Załączniki: