Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8:

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4,
  • udostępnianie akt - sala 1c  stanowisko 5, 6 i 7.

 
Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być strona, która brała udział w postępowaniu administracyjnym lub jej pełnomocnik. 

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

 

Uwagi:
Nie wykonuje się kopii projektu budowlanego, który zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, oprawiony jest w sposób trwały oraz stanowi przedmiot chroniony ustawą o prawach autorskich.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:
Wysokość  opłaty skarbowej wynosi:

  • za uwierzytelnioną kserokopię dokumentu (od każdej pełnej lub zaczętej stronicy) - 5 zł
  • za pełnomocnictwo - 17 zł


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest w terminie około 7 dni, maksymalnie w ciągu 2 tygodni.

Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje zażalenie na postanowienie o odmowie udostępnienia akt i wydania uwierzytelnionych kopii, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Budownictwa lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego lub nadane na poczcie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia i adresowane "Do organu II instancji wskazanego w postanowieniu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

 


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o udostępnienie akt zakończonych postępowań oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów, wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza Z23:

  • Dowód stwierdzający, że wnioskodawca jest stroną w postępowaniu lub dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
  • Pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu inwestora.
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  • W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.


Załączniki: