Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Zgłoszenie, wraz z określeniem zakresu/typu sprawy, może być dokonane w różnej formie:

 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Osoba niesłysząca lub niedosłysząca.

Godziny przyjmowania klientów:

  • Wydziały UMW
    poniedziałek 7:45—15:45
    wtorek 7:45—15:45
    środa 7:45—15:45
    czwartek 7:45—15:45
    piątek 7:45—15:45
  • COM I, COM II, COM III, COP
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00–15:15
    wtorek 8:00–15:15
    środa 8:00–15:15
    czwartek 8:00–15:15
    piątek 8:00–15:15
  • USC
    poniedziałek 8:00–16:15
    wtorek 8:00–16:15
    środa 8:00–15:15
    czwartek 8:00–16:15
    piątek 8:00–16:15

Opłaty:
Świadczenie bezpłatne przeznaczone dla osób uprawnionych będących osobami niepełnosprawnymi w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Osoba niesłysząca lub niedosłysząca celem skorzystania z w/w usługi, zobowiązana jest zgłosić taką chęć co najmniej na 3 dni robocze przed dniem, w którym chciałaby załatwić sprawę w Urzędzie.

Zgłoszenie zostanie przekazane do właściwego pracownika urzędu, który skontaktuje się za pomocą wybranego przez Klienta sposobu komunikowania się w celu potwierdzenia miejsca i terminu spotkania.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U.  z 2017 r., poz. 1824)
  • Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 511, 1000, 1076, 1925).

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • formularz zgłoszenia zapotrzebowania na bezpłatną usługę tłumaczenia języka migowego


Załączniki:

Formularz zgłoszenia