Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Budownictwa
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8: 

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2 ,3 i 4

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto chce może zasięgnąć opinii w sprawie wystroju plastycznego i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, kiosku, obiektu małej architektury na terenie Miasta.
Właściciel lub najemca lokalu użytkowego, prowadzący w nim działalność gastronomiczną zamierzający zlokalizować ogródek gastronomiczny na nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Wrocław i zarządzanej przez jednostkę Gminy.
Zarząd Zasobu Komunalnego albo inna właściwa jednostka organizacyjna Gminy, rozpatrująca wniosek w sprawie lokalizacji i formy  szyldu, autoreklamy lub nośnika reklamowego na obiektach lub terenie stanowiącym własność Gminy lub zarządzanych przez jednostkę Gminy, przed zwarciem umowy o udostępnienie nieruchomości.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:15.


Uwagi:

Opinie wydawane są na podstawie Zarządzeń Prezydenta Wrocławia:

  • nr 7092/13  z dnia 21 marca 2013 r., w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości w celu umieszczania szyldów, autoreklam, nośników reklamowych,
  • nr 6533/17 z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie określania zasad organizowania sezonowych ogródków gastronomicznych na gruntach stanowiących własność Gminy Wrocław.

W przypadku szyldu, autoreklamy należy przedłożyć projekt graficzny oraz lokalizację na obiekcie.
Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu objętego wnioskiem można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przy al. M. Kromera 44.
Opinia nie zwalnia z obowiązków wynikających z prawa budowlanego tzn. wystąpienia o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie do 1 miesiąca.

Podstawa prawna:


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o wydanie opinii dotyczącej formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu wraz z załącznikami  - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza Z20:

  • Fragment mapy z oznaczoną lokalizacją określający usytuowanie obiektu w terenie.
  • Projekt graficzny.
  • Lokalizację reklamy na elewacji.


Załączniki: