Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8 

Wniosek można złożyć:

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Każdy, kto chce może zasięgnąć opinii w sprawie wystroju plastycznego i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, kiosku, obiektu małej architektury na terenie Miasta.
Właściciel lub najemca lokalu użytkowego, prowadzący w nim działalność gastronomiczną zamierzający zlokalizować ogródek gastronomiczny na nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Wrocław i zarządzanej przez jednostkę Gminy.
Zarząd Zasobu Komunalnego albo inna właściwa jednostka organizacyjna Gminy, rozpatrująca wniosek w sprawie lokalizacji i formy  szyldu, autoreklamy lub nośnika reklamowego na obiektach lub terenie stanowiącym własność Gminy lub zarządzanych przez jednostkę Gminy, przed zwarciem umowy o udostępnienie nieruchomości. Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Uwagi:

Opinie wydawane są na podstawie Zarządzeń Prezydenta Wrocławia:

  • nr 9469/23 z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania ogródków gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta,
  • nr 7275/22 z dnia 11 marca 2022 r. w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych ze zmianami,

oraz

  • Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego „Stare Miasto” (t.j. uchwały Dz. Urz. Woj. Doln. z  z 2023 r. poz. 3357).

Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu objętego wnioskiem można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.
Opinia nie zwalnia z obowiązków wynikających z prawa budowlanego tzn. wystąpienia o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)

Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Uzupełnienie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/11?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8831/uzupelnienie-wniosku)

Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Wycofanie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/12?w=WAZ)  lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8603/wycofanie-wniosku)

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za pełnomocnictwo - 17 zł

Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie do 1 miesiąca.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu. Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługiStatus sprawy” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WAZ)
  • pod numerem telefonu: +48 71 777 77 77.

Podstawa prawna:

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wypełniony wniosek o wydanie opinii dotyczącej formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu wraz z załącznikami  - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Lista załączników do formularza WAZ-W 3:

  • Fragment mapy z oznaczoną lokalizacją określający usytuowanie obiektu w terenie.
  • Projekt graficzny.
  • Lokalizację reklamy na elewacji.

Lista załączników do formularza WAZ-W3 OG:

  • mapa do celów opiniodawczych w skali 1:500 (podkład geodezyjny) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni
  • rzut poziomy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
  • widok pionowy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
  • zdjęcia lub strony katalogowe elementów wyposażenia ogródka wskazanych w części F wniosku, w punktach 1-5, w kolorze


Załączniki: