Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Biuro ds. Partycypacji Społecznej
ul. G. Zapolskiej 4

  • I piętro, pok. 124
  • I piętro, pok. 120 (kancelaria)

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • kluby sportowe działające w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
  • uczniowskie kluby sportowe


Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:45—15:45

Uwagi:
Wykreślenie klubu sportowego działające w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji prowadzonej przez Prezydenta jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego.

Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli.

Opłaty:

  • opłata skarbowa - 10 zł

Opłatę można wpłacać w Punktach Obsługi Bankowej lub na konto: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Przebieg postępowania:
I. Jeżeli członkowie klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na Zebraniu Członków Klubu:

  1. podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu, (wzór uchwały do pobrania na dole strony)
  2. sporządzić protokół z zebrania (wzór protokołu do pobrania na dole strony)
  3. sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu (wzór listy do pobrania na dole strony)

Uchwała powinna określać datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji, określając cel na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu. Może także wskazać likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).

II. Następnie likwidator: 

  1. pisemnie zawiadamia Biuro ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia (BPS) - o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu (wzór zawiadomienia do pobrania poniżej) oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności
  2. podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego (można też złożyć z ww. dokumentami 3 szt. ogłoszenia o likwidacji do BPS, które zostaną wywieszone na tablicach Urzędu Miejskiego na 3 tygodnie (wzór ogłoszenia do pobrania poniżej)

III. W dalszej kolejności likwidator sporządza:

  1. protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego)
  2. ustala listę wierzycieli i dłużników
  3. dokonuje czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji
  4. przystępuje do zbycia majątku stowarzyszenia i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli
  5. sprawozdanie finansowe sporządzone zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U. 2016 r., poz. 1047 ze zm.) - stan rachunkowy na początek i koniec likwidacji
  6. składa wniosek do BPS o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz ze sprawozdaniem finansowym na koniec likwidacji oraz dowodem opłaty skarbowej w wysokości 10zł za wydanie decyzji (wzór wniosku - plik do pobrania na dole strony)

Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych klub traci osobowość prawną.

Dokumenty można składać w sekretariacie Biura ds. Partycypacji Społecznej Urzędu Miejskiego Wrocławia
ul. Gabrieli Zapolskiej 4
I piętro, pokój 120
50 – 032 Wrocław

Tryb odwoławczy:
Ne przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 7 kwietnia 1989r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. Z 2017 r., poz. 210) 
  • Ustawa z dnia 25 czerwca 2010r. o sporcie (Dz.U. z 2017 r., poz. 1463 ze zm.)


Załączniki:

Wzór uchwały
Wzór protokołu
Wzór listy
Wzór zawiadomienia
Wzór ogłoszenia
Wzór wniosku