Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Nabywania i Sprzedaży Nieruchomości
ul. G. Zapolskiej 4
I piętro, pok. 152


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Najemca, który na podstawie jednej lub kilku po sobie następujących umów najmu korzysta z lokalu nie krócej niż 3 lata przed złożeniem wniosku o nabycie i prowadzi w lokalu działalność gospodarczą zgodną z zawartą umową najmu.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45—15:45

Uwagi:
Możliwość wydłużenia procedury sprzedaży lokalu w związku z: usytuowaniem lokalu w kilku nieruchomościach (tzw. przenikanie lokalu), zmianą udziałów poszczególnych lokali w nieruchomości wspólnej budynku, regulacją stanu prawnego nieruchomości.

Opłaty:
Cenę sprzedaży lokalu należy uiścić przed podpisaniem aktu notarialnego sprzedaży, najpóźniej do dnia zawarcia umowy.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
8 miesięcy

Tryb odwoławczy:
Procedura sprzedaży lokali użytkowych jest procedurą opartą o przepisy ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami i kończy się zawarciem umowy cywilnej, przewidzianej w art. 27 w związku z art. 34 ust. 6 powołanej ustawy. Zatem nie występuje tu tryb odwoławczy w rozumieniu KPA, natomiast naruszenie przepisów w tym zakresie może być dochodzone przed sądem powszechnym.

Podstawa prawna:

 

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek najemcy lokalu
  • umowa najmu i dotychczasowe aneksy do umowy
  • aneks do umowy określający aktualną miesięczną wysokość czynszu
  • zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (w przypadku spółek cywilnych umowa zawarcia spółki cywilnej, w przypadku spółek kapitałowych, aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego)