Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:


Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Najemca lokalu położonego w budynku przeznaczonym do wykwaterowania

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7.45–15.45
wtorek 7.45–15.45
środa 7.45–15.45
czwartek 7.45–15.45
piątek 7.45–15.45

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Potwierdzenie wniosku u właściwego zarządcy tj. Biuro Obsługi Klienta Zarządu Zasobu Komunalnego lub Spółki z o.o.  „Wrocławskie Mieszkania” w zależności od usytuowania lokalu.

Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  • odpowiedź na wniosek – do 30 dni
  • wskazanie lokalu zamiennego następuje zgodnie z przyjętym planem wykwaterowań z chwilą dysponowania wolnym lokalem mieszkalnym
  • w przypadku katastrofy budowlanej, bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia, pożaru, klęski żywiołowej zawarcie, umowy najmu lokalu zamiennego następuje poza kolejnością.

 

Tryb odwoławczy:
Pozew do sądu w postępowaniu cywilnym.

Podstawa prawna:

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • formularz wniosku – potwierdzony przez właściwego zarządcę
  • kserokopia umowy najmu – oryginał do wglądu
  • kserokopie dowodów osobistych osób zamieszkałych w lokalu
  • dokument poświadczający stan cywilny (akt małżeństwa, akt zgonu współmałżonka, wyrok sądu w sprawie rozwodu/separacji itp.)
  • w przypadku gdy współmałżonek zameldowany jest w innym lokalu mieszkalnym – potwierdzenie kto jest najemcą lub właścicielem tego lokalu oraz poświadczenie zameldowania
  • poświadczenie dotyczące uzyskiwanych dochodów
  • wydane przez właściwego zarządcę zaświadczenie o niezaleganiu z opłatami z tytułu używania lokalu lub stosowne poświadczenie na formularzu wniosku
  • oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie wrażliwych danych osobowych - w przypadku gdy wnioskodawca przedkłada zaświadczenia dotyczące innych osób