Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Budownictwa
Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8:

  • przyjmowanie wniosków i podań - sala 1b stanowisko 3 i 4
  • wydawanie dokumentów - sala 1c stanowisko 5 i 6

 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy ma prawo wglądu do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Godziny przyjmowania klientów:
P
rzyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:15.

Uwagi:
Obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz informacje o uchwałach Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego umieszczone są w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Informacja na temat ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia oraz planów zagospodarowania przestrzennego będących w trakcie opracowania – w Biurze Rozwoju Wrocławia.
Informacje o adresie geodezyjnym terenu można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przy al. M. Kromera 44.
Kopię mapy zasadniczej dla obszaru objętego wnioskiem oraz informacje o adresie geodezyjnym inwestycji można uzyskać Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przy al. M. Kromera 44.
Nie wydaje się  wypisów i wyrysów z  planów, które straciły ważność. Można wystąpić z wnioskiem o udostępnienie planu oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów (formularz Z23)  lub o wydanie zaświadczenia o ustaleniach nie obowiązującego planu (formularz Z24).

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Sprawdzenie czy na danym obszarze obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego - na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia lub w Informacji Wydziału w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8 pok. 10 i 11.
Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej zależna jest od ilości stron formatu A4 wchodzących w skład wypisu i wyrysu.  Do wniosku  o wypis i wyrys należy dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej minimum 70 zł.
Opłata ostatecznie obliczona przy odbiorze nie może przekroczyć 250 zł.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest średnio w ciągu 2 tygodni, maksymalnie - w ciągu 1 miesiąca.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jednolity tekst Dz. U. z 2012 r., Poz. 647 z późniejszymi zmianami)
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2014 r., Poz. 1628).

 

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o wydanie wypisu i wyrysu z obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z załącznikami wymienionymi na  formularzu Z1 - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.