Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć:

  • elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wypis i wyrys z obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
    (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?w=WPL)
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
  • w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć
    • w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
      pl. Nowy Targ 1-8, parter,  sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4.
    • w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego 
      ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404
    • w Kancelarii Ogólnej UMW
      pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5
    • w Fili Kancelarii UMW
      ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Każdy ma prawo wglądu do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
    od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.

Obowiązujące miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego oraz informacje o uchwałach Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego umieszczone są w Bazie Aktów Własnych Urzędu Miejskiego Wrocławia https://baw.um.wroc.pl/ a także w Systemie informacji Przestrzennej Wrocławia (http://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=gp7)

Informacja na temat ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Wrocławia (http://geoportal.wroclaw.pl/www/mapa-studium.shtml) oraz planów zagospodarowania przestrzennego będących w trakcie opracowania – w Wydziale Planowania Przestrzennego.

Informacje o adresie geodezyjnym terenu można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.

Kopię mapy zasadniczej, w przypadku konieczności, dla obszaru objętego wnioskiem oraz informacje o adresie geodezyjnym inwestycji można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu  (http://www.zgkikm.wroc.pl/ )przy al. M. Kromera 44.

Nie wydaje się  wypisów i wyrysów z  planów, które straciły ważność. Można wystąpić z wnioskiem o udostępnienie planu oraz wydanie uwierzytelnionych kopii dokumentów do Wydziału Architektury i Zabytków (formularz W4 dostępny na stronie https://bip.um.wroc.pl//artykul/100/8827/name)  lub o wydanie zaświadczenia o ustaleniach nie obowiązującego planu (formularz W1dostępny na stronie  https://bip.um.wroc.pl//artykul/100/8827/name ).

Nie wydaje się zaświadczeń o przeznaczeniu terenu.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/11?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8831/uzupelnienie-wniosku)

Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/12?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8603/wycofanie-wniosku)

Sprawdzenie czy na danym obszarze obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego (http://geoportal.wroclaw.pl/www/mapa-wyszuk-mpzp.shtml)- na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799).

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej zależna jest od ilości stron formatu A4 wchodzących w skład wypisu i wyrysu. 

Do wniosku  o wypis i wyrys należy dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej minimum 70 zł.

Opłata ostatecznie obliczona przy odbiorze nie może przekroczyć 250 zł.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Status sprawy (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WAZ)

Wniosek złożony z kompletem danych załatwiany jest średnio w ciągu 2 tygodni, maksymalnie - w ciągu 1 miesiąca.

Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Osobisty odbiór dokumentów wyłącznie w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8. 
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.

Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy: tel. +48 71 777 72 51.

Tryb odwoławczy:

Zażalenie można złożyć:

  • elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/9?w=WAZ ),
  • elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
  • w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66460/zlozenie-zazalenia-na-postanowienie).

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu wraz z załącznikami:
    • mapa obejmująca obszar objęty wnioskiem;
    • pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy;
    • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Druk dostępny jest również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.



Załączniki: