Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydziału Finansów Oświatowych
ul. Gabrieli Zapolskiej 4
Kancelaria, IV piętro, pok. 439

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek o przyznanie dotacji dla szkoły/placówki prowadzonej przez osoby fizyczne i prawne inne niż JST składa osoba prowadząca szkołę/placówkę, która  posiada aktualne zaświadczenie o wpisie danej szkoły do ewidencji szkół i placówek, prowadzonym w Wydziale Finansów Oświatowych UMW.

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7.45–15.45
wtorek 7.45–15.45
środa 7.45–15.45
czwartek 7.45–15.45
piątek 7.45–15.45

Uwagi:

  • Wniosek o przyznanie dotacji dla szkoły/placówki składa osoba prowadząca szkołę/placówkę, która posiada aktualne zaświadczenie o wpisie danej szkoły do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej w Departamencie Edukacji UMW.
  • Dotacja dla niepublicznej szkoły/placówki przysługuje na każdego ucznia i obliczana jest na podstawie informacji miesięcznej o aktualnej liczbie uczniów sporządzanej wg stanu na pierwszy roboczy dzień miesiąca, a w przypadku szkół ponadpodstawowych w których nie jest realizowany obowiązek nauki obliczana jest również na podstawie informacji o frekwencji, która potwierdza liczbę uczniów uczęszczających na co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych w miesiącu poprzednim. Informacja miesięczna oraz informacja o frekwencji składane są przez podmioty dotowane w terminie do 7 dnia każdego miesiąca, z tym, że w grudniu do 3 grudnia.
  • Dane ujęte w informacji miesięcznej, informacji o frekwencji oraz dane o uczniach (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania) organ prowadzący rejestruje w systemie elektronicznym, wskazanym przez Gminę Wrocław.
  • Wydruk informacji miesięcznej, informacji o frekwencji podpisuje osoba prowadząca (zgodnie z reprezentacją w odpowiednim rejestrze) lub osoba przez niego upoważniona. 
  • Każda szkoła/placówka otrzymująca dotacje winna mieć odrębny rachunek bankowy szkoły/placówki, na który przekazywana jest dotacja podmiotowa (nie może to być prywatny rachunek osoby prowadzącej). W przypadku natomiast funkcjonowania zespołu szkół, powołanego przez osobę prowadzącą do celów organizacyjnych istnieje możliwość posługiwania się jednym, wspólnym rachunkiem bankowym dla wszystkich szkół w zespole. Każda zmiana rachunku bankowego wymaga pisemnego potwierdzenia tego faktu przez osobę prowadzącą szkołę/placówkę;
  • Dotacje dla szkół i placówek publicznych i niepublicznych przeznaczone są na dofinansowanie realizacji zadań szkoły lub placówki w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej. Dotacje mogą być wykorzystywane wyłącznie na pokrycie wydatków zgodnych z art. 35 ustawy z dni 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych.
  • Otrzymaną dotację, osoba prowadząca szkołę winien rozliczyć.
    Wzór rozliczenia dotacji określa  Uchwała Nr L/1185/18 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 11 stycznia 2018 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego z 2018 r. poz. 334)
  • Wszystkie szkoły i placówki oświatowe obowiązuje ustawa o systemie informacji oświatowej z dnia 15.04.2011 r. (Dz. U. z 2017, poz. 2159, z późn. zm.).

 

Zestawienie stawek dotacji podmiotowych udzielanych przez Miasto Wrocław

Podstawowa kwota dotacji i statystyczna liczba uczniów

Wskaźniki zwiększające

Opłaty:
Brak

Termin i sposób załatwienia sprawy:

  1. W terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji - dotyczy niepublicznych przedszkoli, szkół z uprawnieniami szkoły publicznej (załącznik nr 1).
  2. Dotacja przekazywana jest w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy szkoły/placówki, z tym że części za styczeń i za grudzień są przekazywane w terminie odpowiednio do dnia 20 stycznia oraz do dnia 15 grudnia roku budżetowego.

 

Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy

Podstawa prawna:


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • Wniosek o przyznanie dotacji na rok (załącznik 1)
  • Informacja miesięczna o aktualnej liczbie uczniów (załącznik 2)
  • Informacja o frekwencji (załącznik 3)
  • Informacja o uczniach - OKE (załącznik nr 4)
  • Korekta informacji miesięcznej o aktualnej liczbie uczniów (załącznik 5)
  • Korekta informacji o frekwencji (załącznik 6)
  • Rozliczenie dotacji podmiotowych (załącznik 7)
  • Rozliczenie dotacji – uczniowie OKE (załącznik 8)

Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w kancelarii Wydziału Finansów Oświatowych pok. 439.

Załączniki: