Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    Sala S2 - należy pobrać numerek W
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienko 5 - należy pobrać numerek W
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienko 7
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 20 do 22

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 października: 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 17:15
    od 3 paździenika: 8:00 - 15:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek8:00–15:15
    piątek 8:00–15:15
  • poniedziałek - piątek 8:00–15:00
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00-18:00
    soboty w godz. 9:00-16:00

Uwagi:

W przypadku , gdy wniosek składa jedna osoba , a pojazd miał więcej niż jednego właściciela, nie jest wymagana obecność wszystkich byłych właścicieli pojazdu, osoba zgłaszająca możne złożyć oświadczenie, że działa za zgodą większości sprzedających właścicieli pojazdu.

Osoba zgłaszająca zbycie pojazdu ma obowiązek zgłosić ten fakt w terminie do 30 dni od daty dokonania transakcji, niezależnie od tego czy nabywca zarejestrował zakupiony pojazd.

Opłaty:

Bez opłat

  • pełnomocnictwo - 17zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 60 1020 5226 0000 6102 0417 4702

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
  • Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 10 lipca 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu;
  • oryginał dokumentu potwierdzającego sprzedaż pojazdu/oryginał
  • dokumentu potwierdzającego nabycie pojazdu;
  • dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.


Załączniki:

Wniosek
Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Pełnomocnictwo dla firm
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych