Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    przy punkcie informacyjnym, bez pobierania biletów kolejkowych
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    przy punkcie informacyjnym, bez pobierania biletów kolejkowych
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter , stanowisko 6 - bez pobierania biletów kolejkowych
  • al. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)


Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i COM II
    poniedziałek 8:00–17:15
    wtorek 8:00–17:15
    środa 8:00–17:15
    czwartek 8:00–17:15
    piątek 8:00–17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00–15:15
    wtorek 8:00–15:15
    środa 8:00–15:15
    czwartek 8:00–15:15
    piątek 8:00–15:15
  • al. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)
    poniedziałek 8:00–15:00
    wtorek 8:00–15:00
    środa 8:00–15:00
    czwartek 8:00–15:00
    piątek 8:00–15:00


Uwagi:
W przypadku , gdy wniosek składa jedna osoba , a pojazd miał więcej niż jednego właściciela, nie jest wymagana obecność wszystkich byłych właścicieli pojazdu, osoba zgłaszająca możne złożyć oświadczenie, że działa za zgodą większości sprzedających właścicieli pojazdu.

Osoba zgłaszająca zbycie pojazdu ma obowiązek zgłosić ten fakt w terminie do 30 dni od daty dokonania transakcji, niezależnie od tego czy nabywca zarejestrował zakupiony pojazd.


Opłaty:

Bez opłat

  • pełnomocnictwo - 17zł (poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)

Opłatę skarbową  (za pełnomocnictwo) można wpłacać na konto: PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Uwaga!
W punkcie przy al.Karkonoskiej 45 wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U.z 201 poz.1990);
  • Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 poz.2096 ).

 


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • zawiadomienie o zbyciu pojazdu;
  • oryginalny dokument potwierdzający sprzedaż pojazdu;
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.


Załączniki:

Pełnomocnictwo dla osób fizycznych
Pełnomocnictwo dla firm
Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
Wniosek