Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska i Rolnictwa
ul. W. Bogusławskiego 8, 10
Sekretariat, IV piętro, pok. 403

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Podmiot zamierzający prowadzić działalność polegającą na zbieraniu odpadów

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek 7:45—15:45
wtorek 7:45—15:45
środa 7:45—15:45
czwartek 7:45—15:45
piątek 7:4—15:45

Uwagi:

  • Prezydent Miasta Wrocławia jest właściwy do wydania zezwolenia na zbieranie odpadów, jeśli miejsce zbierania zlokalizowane jest na terenie gminy Wrocław
  • działalność wymagająca uzyskania zezwolenia na zbieranie odpadów i przetwarzanie odpadów może być, na wniosek posiadacza odpadów, objęta jednym zezwoleniem na zbieranie i przetwarzanie odpadów
  • do wydania zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące zezwolenia na zbieranie opadów oraz zezwolenia na przetwarzanie odpadów.


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • protokół z wizji lokalnej     
  • stanowisko właściwego organu w przypadku braku jednoznacznych zapisów w przepisach prawa miejscowego dotyczących zamierzonego sposobu gospodarowania odpadami.


Opłaty:
Opłata skarbowa:

  • od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) - 17 zł,
  • od zezwoleń – 616 zł,

Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.

Termin i sposób załatwienia sprawy:
W ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy

Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu (ul. Plac Powstańców Warszawy 1) za pośrednictwem Wydziału Środowiska i Rolnictwa, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Podstawa prawna:

  • Art. 41, art. 42, art. 44, art. 46 oraz art. 25 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia  2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21)
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia  9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz. 1923)
  • Art. 35, art. 77 i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2013 r. poz.267 ze zm.)
  • Część III ust. 43c lit. a) i część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz.783).

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Pisemny wniosek podmiotu zamie­rzającego prowadzić zbieranie odpadów zawierający:

  • numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany
  • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych  do zbierania
  • oznaczenie miejsca zbierania odpadów
  • wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
  • szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów
  • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska
  • określenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów,
  • opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem
  • opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
  • informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów
Załączniki do wniosku:
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego, że wnioskodawca posiada tytuł prawny do terenu, na którym magazynuje odpady
  • zgodnie z art. 42 ust. 4 ustawy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz. U. z 2013r. poz. 1235 ze zm.), prawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r. poz.1923) o ile jest wymagana
  • dokument potwierdzający dokonanie opłaty skarbowej