Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • w formie pisemnej w sekretariacie:
    Wydział Obsługi Urzędu 
    ul. Świdnicka 53, 50-030 Wrocław

  • w formie dokumentu elektronicznego na elektroniczną skrzynkę podawczą Urzędu i potwierdzone przez wnoszącego podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Każdy

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45-15:45

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Zwolniony z opłaty skarbowej

Art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2015. 783 ze zmianami):
Nie podlega opłacie skarbowej: 1) dokonanie czynności urzędowej, wydanie zaświadczenia i zezwolenia (pozwolenia, koncesji) albo złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii w sprawach: (…) h) załatwianych na podstawie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity - Dz. U. z 2020r. poz. 65).

Sposób i termin załatwienia sprawy

Właściciel przesyła do użytkownika wieczystego odpowiedź w formie pisma informującego o wysokości opłaty rocznej oraz prawach i obowiązkach użytkownika wieczystego.

Sprawa rozstrzygana jest w trybie cywilnoprawnym i terminy wynikające z kpa nie mają zastosowania.

Sposób doręczenia

Listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

Wymagane wnioski i dokumenty

  • wniosek o udostępnienie akt z archiwum zakładowego osobie spoza podmiotu,
  • dokument potwierdzający tożsamość,
  • dokumenty mogące potwierdzić zasadność udostępnienia dokumentacji (np. akty zgonu ze względu na ochronę danych osobowych, zaświadczenia ze szkół wyższych o prowadzeniu badań naukowych),
  • pełnomocnictwo jeżeli strona działa przez pełnomocnika,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa (w przypadku działania przez pełnomocnika) w kwocie 17 zł.