Sekretariat:

50-030 Wrocław [start] [koniec]
ul. Świdnicka 53
II piętro, pok. 203
tel. +48 71 777 86 99
faks + 48 71 777 88 67
e-mail: bsm@um.wroc.pl

Dyrektor Biura: Marzena Horak


 

Biuro Strategii Miasta realizuje zadania w zakresie:

  1. opiniowania, analizy, opracowywania i monitorowania strategii, programów, statutów, projektów ustaw itp. zarówno tych proponowanych przez Urząd Miejski Wrocławia i podległe mu miejskie jednostki organizacyjne, jak i
    nadsyłanych przez podmioty zewnętrzne;
  2. pozyskiwania, analizy i publikacji danych oraz sporządzania opracowań dotyczących Wrocławia i Wroclawskiego Obszaru Metropolitalnego (WrOM);
  3. sporządzania analiz, w tym analiz i modeli funkcjonalno-przestrzennych na potrzeby
    opracowywanych strategii, polityk, projektów;
  4. monitoringu wdrażania Strategii Wrocław 2030, w tym prowadzenie prac Komitetu Monitorującego Strategię Wrocław 2030, tworzenia okresowych raportów z wdrażania strategii;
  5. opracowywania corocznych Raportów o stanie gminy, Założeń polityki społeczno-gospodarczej miasta oraz innych interdyscyplinarnych opracowań zlecanych przez Kierownictwo Urzędu;
  6. udziału w pracach ZIT WrOF, w porozumieniu i współpracy z odpowiedzialnymi za ten obszar komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  7. udziału w pracach nad opracowywaniem, monitorowaniem i opiniowaniem dokumentów strategicznych – na szczeblach wojewódzkim, krajowym i unijnym;
  8. utrzymywania stałych kontaktów z jednostkami samorządu terytorialnego oraz z podmiotami z innych sektorów w kraju i zagranicą;
  9. stałej analizy trendów zewnętrznych, w tym geopolitycznych, ekonomicznych, technologicznych itp., w tym opracowywanie foresightów i tworzenie scenariuszy przyszłości;
  10. współpracy i obsługi merytorycznej (opiniowanie dokumentów, przygotowywanie wystąpień Prezydenta) w związku z członkostwem Wrocławia w organizacjach i sieciach miast m.in. Związku Miast Polskich;
  11. stałej współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i podległymi mu miejskimi jednostkami organizacyjnymi, instytucjami, spółkami w zakresie zadań Biura;
  12. udziału w spotkaniach i debatach, w tym m.in. wystąpienia publiczne, współpraca z mediami w zakresie zadań Biura.