Ogłoszenie Prezydenta o trybie powoływania członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zgłaszanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

Prezydent Wrocławia zarządza wybory przedstawicieli wrocławskich organizacji pozarządowych do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego (WRDPP). 

Terminarz wyborów:

  • Ogłoszenie wyborów - 29 lipca 2013
  • Zgłaszanie kandydatów - 30 lipca - 12 sierpnia 2013
  • Publikacja listy kandydatów organizacji - 19 sierpnia 2013
  • Głosowanie - 20 - 26 sierpnia 2013
  • Publikacja wyników wyborów - do 2 września 2013

Publikacja informacji związanych z wyborami do WRDPP zamieszczana będzie również na stronie www.wroclaw.pl

Wybory odbywają się na podstawie:
Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr X/210/11 z dnia 16 czerwca 2011 w sprawie trybu powoływania członków, organizacji i trybu działania Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.


II.   Zgłaszanie kandydatów do WRDPP:

  1. Zgłoszenie kandydatów w wyborach do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego zwanej dalej Radą Pożytku, dokonują organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3ustawy z dnia ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie zwane dalej "Organizacjami" poprzez przesłanie pocztą lub osobiste dostarczenie wypełnionej karty zgłoszeniowej, podpisanej przez osoby uprawnione zgodnie ze statutem organizacji. W przypadku przesłania karty zgłoszeniowej pocztą decyduje data jej wpływu do Biura Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, a nie data stempla pocztowego.
    Ponadto kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej na adres: bwo@um.wroc.pl

  2. Zgłoszenie kandydatów należy dokonać w terminie od 30.07.2013r., do 12.08.2013r., w godz. 7.45 – 15.45 w  Biurze ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 509, V piętro w terminie do dnia 12.08.2011r., lub pocztą – decyduje data wpływu.
  3. Każda Organizacja ma prawo do zgłoszenia nie więcej niż dwóch kandydatów na członków do Rady Pożytku.
  4. Zgłoszenie kandydata na członka Rady Pożytku następuje wyłącznie na Karcie Zgłoszeniowej

  5. Wraz z kartą zgłoszeniową Organizacja dokonująca zgłoszenia kandydatów na członków Rady Pożytku dołącza:
    1) Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o wyrażeniu zgody na kandydowanie,
    2) Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o niekaralności za przestępstwo umyślne,
    3) Aktualny odpis z rejestru bądź ewidencji lub innego dokumentu, który potwierdza status prawny Organizacji zgłaszającej oraz umocowanie osób ją reprezentujących.
    Przypominamy:
    Kartę zgłoszeniową, koniecznie należy przesłać także w wersji elektronicznej na adres: bwo@um.wroc.pl

  6. Po upływie terminu  zgłoszenia kandydatów do Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, Biuro ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego sporządza listę imienną osób, których kandydatury do  ww. Rady Pożytku zostały zgłoszone, wraz z nazwą Organizacji zgłaszającej, krótkim opisem doświadczeń i umiejętności każdego kandydata na członka Rady Pożytku i zamieszcza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia, do czasu powołania Rady Pożytku.


III.  Procedura głosowania

  1. Głosowanie na zgłoszonych kandydatów (organizacje mogą głosować na 2 kandydatów) odbędzie się w terminie  od 20.08.2013r. do 26.08.2013r. Wypełnione karty do głosowania należy złożyć w  Biurze ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul G. Zapolskiej 4 pokój 509, V piętro w godzinach 7.45 - 15.45 do dnia 26.08.2013r., lub pocztą – decyduje data wpływu.
    Głosować mogą organizacje pozarządowe zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w innym rejestrze bądź ewidencji.
    Przy czym głosowanie na członków do Rady Pożytku winno zostać potwierdzone podpisami osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Organizacji.
    Podmiot oddający głos, powinien prowadzić działalność na terenie Wrocławia i na rzecz jego mieszkańców.
    Karta do głosowania zostanie zamieszczona na stronie www.wroclaw.pl  i BIP UM Wrocławia wraz z listą kandydatów.

  2. Głosy, które wpłyną po terminie określonym w ust. 6 lub nie będą podpisane przez osoby upoważnione, nie będą uwzględnione.
  3. Komisja wyborcza składa się z 4 osób, w tym 1 przedstawiciel Rady Miejskiej Wrocławia, 1 przedstawiciel organizacji i 2 przedstawicieli Prezydenta Wrocławia.
  4. Wrocławskie organizacje pozarządowe zgłaszają swojego przedstawiciela do komisji wyborczej poprzez skierowanie pisma w terminie do 20.08.2013r. - osobiście do Biura ds. Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi Urzędu Miejskiego Wrocławia, ul. G. Zapolskiej 4 pokój 509, V piętro lub pocztą. O wyborze do komisji decyduje kolejność zgłoszenia (wpływ pisma do Biura). Zgłoszenie kandydatów przez organizację powinno być podpisane przez osoby posiadające prawo reprezentowania organizacji pozarządowej.
  5. Z przeprowadzonego głosowania komisja wyborcza sporządza protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie komisji wyborczej. Oryginał protokołu wraz z kartami do głosowania komisja niezwłocznie przekazuje Prezydentowi Wrocławia.
  6. Protesty związane z przebiegiem wyborów, ustaleniem ich wyników zgłasza się w formie pisemnej, do Prezydenta Wrocławia w ciągu 3 dni od daty ogłoszenia wyników głosowania przez komisje wyborczą.

IV.  Wyniki głosowania 

  1. Wyniki głosowania na członków Wrocławskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego, ustala powołana przez Prezydenta Wrocławia. Wyniki zostaną opublikowane w ciągu 7 dni od dnia zakończenia głosowania.
  2. Do Rady Pożytku wchodzi 6 osób, które uzyskały największą ilość głosów. W przypadku równej ilości głosów decyduje losowanie.
  3. Wyniki głosowania uwzględniające ilość głosów uzyskanych przez poszczególnych kandydatów oraz informacja o osobach, które zostały wybrane do Rady Pożytku, Prezydent Wrocławia ogłasza na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Wrocławia i w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Wrocławia w ciągu 7 dni od daty zakończenia głosowania.
  4. Za organizację i przeprowadzenie wyborów odpowiada Prezydent.


Załączniki:

Karta zgłoszeniowa
Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o wyrażeniu zgody na kandydowanie
Oświadczenie kandydata na członka Rady Pożytku o niekaralności za przestępstwo umyślne