Opiniowanie formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Zabytków
Centrum Obsługi Mieszkańca
pl. Nowy Targ 1-8
Wniosek można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Opiniowanie formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, obiektu małej architektury, innego obiektu" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/4?w=WAZ),
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Opiniowanie formy i lokalizacji ogródka gastronomicznego" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/13?w=WAZ),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie
- przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów - parter, sala 1a i 1b stanowisko 1, 2, 3 i 4.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto chce może zasięgnąć opinii w sprawie wystroju plastycznego i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, kiosku, obiektu małej architektury na terenie Miasta.
Właściciel lub najemca lokalu użytkowego, prowadzący w nim działalność gastronomiczną zamierzający zlokalizować ogródek gastronomiczny na nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Wrocław i zarządzanej przez jednostkę Gminy.
Zarząd Zasobu Komunalnego albo inna właściwa jednostka organizacyjna Gminy, rozpatrująca wniosek w sprawie lokalizacji i formy szyldu, autoreklamy lub nośnika reklamowego na obiektach lub terenie stanowiącym własność Gminy lub zarządzanych przez jednostkę Gminy, przed zwarciem umowy o udostępnienie nieruchomości. Godziny przyjmowania klientów:
- przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.
Uwagi:
Opinie wydawane są na podstawie Zarządzeń Prezydenta Wrocławia:
- nr 9469/23 z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania ogródków gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta,
- nr 7275/22 z dnia 11 marca 2022 r. w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych ze zmianami,
oraz
- Uchwały Rady Miejskiej Wrocławia nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego „Stare Miasto” (t.j. uchwały Dz. Urz. Woj. Doln. z z 2023 r. poz. 3357).
Mapy oraz informacje o adresie geodezyjnym terenu objętego wnioskiem można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu (http://www.zgkikm.wroc.pl/) przy al. M. Kromera 44.
Opinia nie zwalnia z obowiązków wynikających z prawa budowlanego tzn. wystąpienia o pozwolenie na budowę lub zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót budowlanych.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799)
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Uzupełnienie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/11?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8831/uzupelnienie-wniosku)
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi "Wycofanie wniosku" (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/12?w=WAZ) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8603/wycofanie-wniosku)
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Dla pełnomocnictwa w formie elektronicznej złożonego za pośrednictwem systemu teleinformatycznego organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art.12 ust.2 pkt 3 ustawy o opłacie skarbowej).
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wniosek złożony z kompletem dokumentów załatwiany jest w terminie do 1 miesiąca.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu. Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi „Status sprawy” (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WAZ)
- pod numerem telefonu: +48 71 777 77 77.
Podstawa prawna:
- Zarządzenie Prezydenta Wrocławia nr 9469/23 z dnia 27 stycznia 2023 r. w sprawie zasad postępowania komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie organizowania ogródków gastronomicznych na gruntach zarządzanych przez Prezydenta Wrocławia stanowiących własność Gminy Wrocław oraz w pasie drogowym dróg publicznych zarządzanych przez Prezydenta (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/67136/Zarzadzenie-9469_23)
- Zarządzenie nr 7275/22 Prezydenta Wrocławia z dnia 11 marca 2022
w sprawie określenia zasad udostępniania nieruchomości gminnych w celu umieszczania szyldów, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/64360/) - Uchwała Rady Miejskiej Wrocławia nr LVI/1465/14 z dnia 10 kwietnia 2014 r. w sprawie utworzenia parku kulturowego „Stare Miasto”. (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/19852/)
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o wydanie opinii dotyczącej formy i lokalizacji szyldu, autoreklamy, nośnika reklamowego, ogródka gastronomicznego, obiektu małej architektury, innego obiektu wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.
Lista załączników do formularza WAZ-W 3:
- Fragment mapy z oznaczoną lokalizacją określający usytuowanie obiektu w terenie.
- Projekt graficzny.
- Lokalizację reklamy na elewacji.
Lista załączników do formularza WAZ-W3 OG:
- mapa do celów opiniodawczych w skali 1:500 (podkład geodezyjny) z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni
- rzut poziomy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
- widok pionowy ogródka z zaznaczonymi wymiarami oraz wskazanymi elementami wyposażenia w kolorze, w skali 1:100 lub 1:50
- zdjęcia lub strony katalogowe elementów wyposażenia ogródka wskazanych w części F wniosku, w punktach 1-5, w kolorze