Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Skreślenie z rejestru zwierząt lub zmiana danych w rejestrze

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, rolnictwo
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Środowiska
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)
ul. Hubska 8-16
Sekretariat, I piętro, pok. 127

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • posiadacz zwierząt (właściciel)
  • pełnomocnik posiadacza - wówczas dołącza dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (upoważnienia) do załatwiania spraw związanych z rejestracją zwierząt (wykreślenie/zmianę danych) lub do odbioru zaświadczenia, składany w przypadku załatwiania tych czynności przez pełnomocnika (osobę upoważnioną)

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45

Uwagi:

Obowiązek wykreślenia z rejestru powstaje z dniem zbycia, wywozu za granicę państwa, jego utraty lub śmierci. Wniosek o dokonanie wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku. 

Rejestr, prowadzi starosta właściwy ze względu na miejsce przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia ich hodowli.

Opłaty:

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Dla kompletnych wniosków w zakresie formalno - prawnym - 7 dni.

Wykreślenie z rejestru lub zmianę danych w rejestrze starosta potwierdza wydaniem zaświadczenia.

Wniosek o dokonanie wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.

Tryb odwoławczy:

Brak (ewentualnie na niezałatwienie sprawy w terminie służy zażalenie do organu Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia - Wydział Środowiska UMW.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Wniosek o skreślenie z rejestru musi zawierać:

  • datę wniosku,
  • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
  • nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje (nazwa musi być zgodna z nazwą jaka widnieje na dokumencie legalności),
  • datę wpisu do rejestru,
  • numer rejestracji,
  • liczbę zwierząt zgłoszonych do skreślenia (z określeniem płci, opisu trwałego oznakowania, nr obrączki itp.),
  • datę wyzbycia się zwierząt,
  • podpis.

Wniosek o zmianę danych musi zawierać::

  • datę wniosku,
  • imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
  • nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa istnieje (nazwa musi być zgodna z nazwą jaka widnieje na dokumencie legalności,
  • datę wpisu do rejestru,
  • numer rejestracji,
  • zmiany danych rejestrowych (określić czego dotyczy),
  • podpis.

Załączniki

Powiadom znajomego