Rejestracja pojazdu - pojazd zabytkowy
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
parter, sala S-2 stanowiska od 4 do 14 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, okienka od 11 do 17 - COM IV
al. M. Kromera 44
parter, okienka od 7 do 11 - COM VI
ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
stanowiska od 23 do 31
Obsługa podmiotów prawnych
COM III
ul. W.Bogusławskiego 10
- do 3 sztuk - parter, sala S 5, okienka od 1 do 4 oraz 12
- powyżej 3 sztuk - okienka od 5 do 8 oraz od 13 do 14
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM II
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM III
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM VI
poniedziałek – piątek 9:00 - 18:00
soboty w godz. 9:00 -16:00
Uwagi:
Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)
Opłaty:
Wysokość opłat jest zależna od rodzaju wydawanych druków oraz rodzaju tablic rejestracyjnych.
Przy dokonywaniu płatności przelewem w tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
- opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami klient otrzymuje tablice rejestracyjne i Pozwolenie czasowe na okres nieprzekraczający 30 dni.
Po upływie tego terminu odbierany jest dowód rejestracyjny (można wcześniej, jeśli wytwórnia wyprodukuje dowód rejestracyjny).
Rejestracja pojazdów następuje w drodze decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy:
Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego..
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o rejestrację;
- dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
- imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik;
dowód własności pojazdu zabytkowego; - dowód rejestracyjny;
- oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku braku dowodu rejestracyjnego;
- uwierzytelnioną kopię decyzji w sprawie wpisania pojazdu do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w wojewódzkiej ewidencji zabytków (w tym wypadku dolnośląskiej) albo potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami;
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego oraz protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 16 ustawy;
- protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego wydany przez w/w podmioty;
- tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce);
- zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli.
W przypadku rejestracji pojazdu zabytkowego sprowadzonego z zagranicy do powyższych dokumentów należy dołączyć dokumenty wyszczególnione na stronie Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy (https://bip.um.wroc.pl/cases/content/9150).
Dokumenty przedkładane przy rejestracji sporządzone w języku innym niż polski należy przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.
Uwaga!
W przypadku rejestracji pojazdu na pojazd zabytkowy lub przerejestrowanie z innego organu pojazdu zarejestrowanego już jako pojazd zabytkowy jest potrzebne zaświadczenie lub decyzja o wpisie pojazdu do ewidencji zabytków lub rejestru zabytków wystawione przez Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.