Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Rejestracja pojazdu - czasowa

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-2 stanowiska od 4 do 14
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31

Obsługa podmiotów prawnych

COM III
ul. W.Bogusławskiego 10

  • do 3 sztuk - parter, sala S 5, okienka od 1 do 4 oraz 12
  • powyżej 3 sztuk - okienka od 5 do 8 oraz od 13 do 14

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00 - 18:00
    soboty w godz. 9:00 -16:00

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)

Jednocześnie przypominamy o obowiązku złożenia deklaracji na podatek od środków transportowych w przypadku zarejestrowania:

  • samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony,
  • ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony,
  • przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton,
  • autobusu.

Szczegółowe informacje oraz druki deklaracji dostępne są ze strony Wydziału Podatków i opłat (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/221/3205):

Opis procedury dotyczącej składania deklaracji dostępny jest na stronie Podatek od środków transportowych - złożenie deklaracji (https://bip.um.wroc.pl/cases/content/8850)

Opłaty:

Wysokość opłat jest zależna od rodzaju wydawanych druków oraz rodzaju tablic rejestracyjnych i uiszczana w osobnym okienku kasowym.

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami klient otrzymuje tablice rejestracyjne i Pozwolenie czasowe na okres nieprzekraczający 30 dni.

Po upływie tego terminu odbierany jest dowód rejestracyjny (można wcześniej, jeśli wytwórnia wyprodukuje dowód rejestracyjny).

Rejestracja pojazdów następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Tryb odwoławczy:

Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek pisemny o rejestrację czasową pojazdu;
  • dowód własności pojazdu (umowa kupna, umowa darowizny, faktura, postanowienie sądu przyznające prawa własności);
  • świadectwa zgodności WE albo świadectwa zgodności wraz z oświadczeniem zawierającym dane i informacje o pojeździe niezbędne do rejestracji i ewidencji pojazdu, dopuszczenia jednostkowego pojazdu albo świadectwa indywidualnego WE pojazdu;
  • dokumenty rejestracyjne (dowód rejestracyjny, tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany w kraju);
  • dowód rejestracyjny (w przypadku braku dowodu rejestracyjnego wymagane jest: DLA KRAJÓW UE – zaświadczenie wydane przez organ ostatniej rejestracji potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie, DLA PAŃSTW TRZECICH - inny dokument potwierdzający rejestrację pojazdu za granicą);
  • dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa trzeciego (z poza Unii Europejskiej);
  • dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jeżeli samochód osobowy został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego;
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik;
  • zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli;
  • w przypadku pojazdu wprowadzonego na terytorium RP przed 1.01.2016 r. wnioskodawca zobowiązany jest do załączenia dowodu uiszczenia opłaty recyklingowej.

Dokumenty przedkładane przy rejestracji, sporządzone w języku innym niż polski, należy przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.

Załączniki

Powiadom znajomego