Pomoc prawna w zakresie ochrony konsumentów
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć
- za pośrednictwem platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/rozpatrywanie-indywidualnych-spraw-konsumentow/umwroclaw)
- listownie na adres: Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław - osobiście w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz w Kancelarii Ogólnej UMW i jej filiach (https://bip.um.wroc.pl/artykul/2/3/urzad-miejski-wroclawia-dane-podstawowe#kancelaria)
Wniosek w języku polskim, angielskim i ukraińskim, dostępny jest również na stronie internetowej: https://www.wroclaw.pl/portal/dokumenty-publikacje-multimedia-do-pobrania
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Stali mieszkańcy Wrocławia
Godziny przyjmowania Konsumentów:
- Godziny obsługi Konsumentów
od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00 - Obsługa telefoniczna Konsumentów
od poniedziałku do piątku w godzinach: od 8.00 do 15:30
Uwagi:
Sprawy, jakimi zajmuje się rzecznik konsumentów dotyczą w szczególności:
- umów sprzedaży,
- umów o świadczenie usług i wykonanie dzieła przez „fachowców”, a więc serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie, rzemieślnicy świadczący usługi w tym:
- telekomunikacyjnych;
- turystycznych;
- przewozowych i pocztowych;
- bankowych;
- energetycznych;
- związanych z obrotem nieruchomościami;
- edukacyjnych
Sprawy, którymi rzecznik się nie zajmuje, to między innymi te, które dotyczą:
- umów zawartych między osobami fizycznymi, które nie są konsumentami,
- umów zawartych pomiędzy przedsiębiorcami,
- umów, w ramach których roszczeń dochodzą przedsiębiorcy od konsumentów,
- spraw z zakresu ochrony danych osobowych,
- spraw z zakresu ochrony dóbr osobistych,
- spraw z zakresu usług świadczonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia,
- spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych,
- praw członków spółdzielni mieszkaniowych,
- prawa pracy,
- spraw administracyjnych.
Opłaty:
Poradnictwo i pomoc prawna udzielana przez Rzecznika Konsumentów jest bezpłatna.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Odpowiedzi na wnioski i zapytania w sprawach z zakresu ochrony praw konsumenckich są przygotowywane zgodnie z kolejnością wpływu spraw do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów (czas oczekiwania to ok. 1 miesiąca od wniesienia sprawy).
W przypadku interwencji: drugi egzemplarz wystąpienia do przedsiębiorcy jest przesyłany do wiadomości konsumenta.
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Jeśli konsument nie zgadza się z opinią prawną wydaną w jego sprawie przez pracownika Biura, może ją jeszcze skonsultować prosząc o dodatkową opinię Dyrektora Biura - Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek w języku polskim, angielskim i ukraińskim, dostępny jest na stronie internetowej: https://www.wroclaw.pl/portal/dokumenty-publikacje-multimedia-do-pobrania