Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Pomoc prawna w zakresie ochrony konsumentów

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inne
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wniosek można złożyć

  • za pośrednictwem platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/rozpatrywanie-indywidualnych-spraw-konsumentow/umwroclaw)
  • listownie na adres: Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów 
    ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław
  • osobiście w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz w Kancelarii Ogólnej UMW i jej filiach (https://bip.um.wroc.pl/artykul/2/3/urzad-miejski-wroclawia-dane-podstawowe#kancelaria)

Wniosek w języku polskim, angielskim i ukraińskim, dostępny jest również na stronie internetowej: https://www.wroclaw.pl/portal/dokumenty-publikacje-multimedia-do-pobrania

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Stali mieszkańcy Wrocławia

Godziny przyjmowania Konsumentów:

  • Godziny obsługi Konsumentów
    od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00
  • Obsługa telefoniczna Konsumentów
    od poniedziałku do piątku w godzinach: od 8.00 do 15:30

Uwagi:

Sprawy, jakimi zajmuje się rzecznik konsumentów dotyczą w szczególności:

  • umów sprzedaży,
  • umów o świadczenie usług i wykonanie dzieła  przez „fachowców”, a więc serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie, rzemieślnicy świadczący usługi w tym:
    • telekomunikacyjnych;
    • turystycznych;
    • przewozowych i pocztowych; 
    • bankowych; 
    • energetycznych; 
    • związanych z obrotem nieruchomościami;
    • edukacyjnych

Sprawy, którymi rzecznik się nie zajmuje, to między innymi te, które dotyczą:

  • umów zawartych między osobami fizycznymi, które nie są konsumentami,
  • umów zawartych pomiędzy przedsiębiorcami,
  • umów, w ramach których roszczeń dochodzą przedsiębiorcy od konsumentów,
  • spraw z zakresu ochrony danych osobowych,
  • spraw z zakresu ochrony dóbr osobistych,
  • spraw z zakresu usług świadczonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia,
  • spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych,
  • praw członków spółdzielni mieszkaniowych,
  • prawa pracy,
  • spraw administracyjnych.

Opłaty:

Poradnictwo i pomoc prawna udzielana przez Rzecznika Konsumentów jest bezpłatna. 

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Odpowiedzi na wnioski i zapytania w sprawach z zakresu ochrony praw konsumenckich są przygotowywane zgodnie z kolejnością wpływu spraw do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów (czas oczekiwania to ok. 1 miesiąca od wniesienia sprawy).

W przypadku interwencji: drugi egzemplarz wystąpienia do przedsiębiorcy jest przesyłany do wiadomości konsumenta.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Jeśli konsument nie zgadza się z opinią prawną wydaną w jego sprawie przez pracownika Biura, może ją jeszcze skonsultować prosząc o dodatkową opinię Dyrektora Biura - Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Załączniki

Powiadom znajomego