Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Oddawanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa w trwały zarząd

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Osobiście:

  • Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego
    pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok. 5
  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
  • COM V
    ul. Hubska 8-16, parter, sala nr 1, stanowisko 1

Elektronicznie:

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45

Uwagi:

Trwały zarząd ustanawia się na rzecz państwowych jednostek organizacyjnych w stosunku do nieruchomości stanowiących przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Skarbu Państwa, a także udziału we współwłasności lub współużytkowaniu wieczystym.

Trwały zarząd można ustanowić w stosunku do całej nieruchomości kilku jednostkom organizacyjnym w częściach ułamkowych, z określeniem sposobu korzystania z tej nieruchomości przez poszczególne jednostki organizacyjne.

Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne, z wyłączeniem nieruchomości oddanych pod drogi publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne, parki narodowe oraz rezerwaty przyrody oraz za nieruchomości, za które na podstawie przepisów szczególnych opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nie pobiera się. Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się stosownie do art. 83 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ww. ustawy. Wysokość stawek procentowych opłat jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd, i wynosi określoną część ceny ustalonej zgodnie z art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

Opłaty:

Brak opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Ok. 3 m-cy.

W  przypadku konieczności przeprowadzenia podziału geodezyjnego nieruchomości termin może ulec przedłużeniu.

Ustanowienie trwałego zarządu następuje w drodze decyzji administracyjnej

Tryb odwoławczy:

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem organu który wydał decyzję, do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie

Podstawa prawna:

Art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek, sporządzony osobiście,  o oddanie nieruchomości w trwały zarząd
    we wniosku należy określić:
    • nieruchomość według danych z ewidencji gruntów i budynków, tj. ulica, obręb, arkusz mapy, numer działki;
    • czas, na jaki trwały zarząd ma zostać ustanowiony, tj. czas oznaczony lub nieoznaczony;
    • cel, na jaki nieruchomość ma zostać oddana w trwały zarząd
  • akt powołania jednostki;
  • statut jednostki.

Powiadom znajomego