Oddawanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa w trwały zarząd
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | nieruchomości |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Nieruchomości Skarbu Państwa |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Osobiście:
- Kancelaria Ogólna Urzędu Miejskiego
pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok. 5 - COM I
ul. G. Zapolskiej 4
parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7 - COM IV
al. M. Kromera 44 - COM V
ul. Hubska 8-16, parter, sala nr 1, stanowisko 1
Elektronicznie:
- za pośrednictwem ePUAP wysłać, samodzielnie sporządzony wniosek, pismem ogólnym: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/sprawy-ogolne/ogolne-sprawy-urzedowe-2/pismo-ogolne-do-podmiotu-publicznego-nowe
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Państwowe jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 - 15:45
Uwagi:
Trwały zarząd ustanawia się na rzecz państwowych jednostek organizacyjnych w stosunku do nieruchomości stanowiących przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Skarbu Państwa, a także udziału we współwłasności lub współużytkowaniu wieczystym.
Trwały zarząd można ustanowić w stosunku do całej nieruchomości kilku jednostkom organizacyjnym w częściach ułamkowych, z określeniem sposobu korzystania z tej nieruchomości przez poszczególne jednostki organizacyjne.
Za nieruchomość oddaną w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne, z wyłączeniem nieruchomości oddanych pod drogi publiczne, parki, zieleńce, ogrody botaniczne, ogrody zoologiczne, parki narodowe oraz rezerwaty przyrody oraz za nieruchomości, za które na podstawie przepisów szczególnych opłat rocznych z tytułu trwałego zarządu nie pobiera się. Opłaty z tytułu trwałego zarządu ustala się stosownie do art. 83 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - według stawki procentowej od ceny nieruchomości ustalonej zgodnie z art. 67 ust. 3 ww. ustawy. Wysokość stawek procentowych opłat jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana w trwały zarząd, i wynosi określoną część ceny ustalonej zgodnie z art. 83 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Opłaty:
Brak opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Ok. 3 m-cy.
W przypadku konieczności przeprowadzenia podziału geodezyjnego nieruchomości termin może ulec przedłużeniu.
Ustanowienie trwałego zarządu następuje w drodze decyzji administracyjnej
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania, za pośrednictwem organu który wydał decyzję, do Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie
Podstawa prawna:
Art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek, sporządzony osobiście, o oddanie nieruchomości w trwały zarząd
we wniosku należy określić:- nieruchomość według danych z ewidencji gruntów i budynków, tj. ulica, obręb, arkusz mapy, numer działki;
- czas, na jaki trwały zarząd ma zostać ustanowiony, tj. czas oznaczony lub nieoznaczony;
- cel, na jaki nieruchomość ma zostać oddana w trwały zarząd
- akt powołania jednostki;
- statut jednostki.