Nadawanie nazw ulicom, placom i innym obiektom miejskim we Wrocławiu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | inne |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Biuro Rady Miejskiej |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Biuro Rady Miejskiej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/228/3133/biuro-rady-miejskiej-wroclawia)
Sukiennice 9
II piętro,pok. 202
tel. +48 71 777 83 50, 777 87 08
faks +48 71 777 87 09
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek może być zgłoszony przez:
- Prezydenta Wrocławia,
- Przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia,
- komisje Rady Miejskiej Wrocławia,
- radnego Rady Miejskiej Wrocławia,
- kluby radnych Rady Miejskiej Wrocławia,
- działające wspólnie organy stanowiące co najmniej trzech osiedli, wskazując jednocześnie przedstawiciela upoważnionego do reprezentowania wnioskodawcy w pracach nad tym projektem,
- grupę 300 mieszkańców Wrocławia w ramach obywatelskiej inicjatywy uchwałodawczej,
- osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, mającą siedzibę we Wrocławiu,
- wrocławską wspólnotę mieszkaniową lub jej zarządcę – w przypadku obiektu znajdującego się na obszarze wspólnoty,
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00—15:15 Uwagi:
Nazwy obiektów miejskich kształtuje się z uwzględnieniem następujących zasad:
- zachowania zgodności z zasadami języka polskiego;
- zachowania zgodności z tradycją i historią, a zwłaszcza z dziejami Wrocławia;
- zachowania jednolitego charakteru nazewnictwa obiektów miejskich w danej części miasta;
- dążenia do zachowania proporcji płci wśród nowych patronów.
Nazwy nie mogą zawierać elementów o negatywnym znaczeniu, w tym elementów wulgarnych, ośmieszających, poniżających, obrażających uczucia religijne oraz o zabarwieniu dyskryminującym.
Nazwy nie powinny być trudne w ich codziennym użyciu.
Nazwy nie powinny stanowić powtórzenia nazw już istniejących, chyba że chodzi o nadanie nazwy dla obiektu miejskiego innego typu.
Nazwy nie powinny być podobne do nazw już istniejących w stopniu mogącym wprowadzać w błąd.
Nazwy pamiątkowe pochodzące od nazwisk i określeń osób, w tym pseudonimów, nie mogą być nadane wcześniej niż po upływie pięciu lat od śmierci upamiętnianej osoby.
Odstępstwo od tej zasady jest dopuszczalne jedynie w przypadku osób uhonorowanych tytułem Civitate Wratislaviensi Donatus.
Opłaty:
Bez opłat
Sposób załatwienia sprawy:
Wniosek o nadanie nazwy obiektowi miejskiemu składa się do Przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia.
Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy
Podstawa prawna:
Uchwała nr XIV/396/19 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 17 października 2019 r. w sprawie zasad kształtowania nazewnictwa ulic, placów i innych obiektów miejskich we Wrocławiu (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/39986/)
Wymagane dokumenty:
Wniosek o nadanie nazwy obiektowi miejskiemu zawiera:
- propozycję nazwy oraz wskazanie obiektu i miejsca, któremu ma być nadana nazwa;
- pisemną zgodę wszystkich właścicieli – w przypadku, gdy wniosek dotyczy drogi wewnętrznej niebędącej własnością Gminy Wrocław lub obiektu powszechnie dostępnego należącego do innych podmiotów;
- wskazanie przedstawiciela upoważnionego do kontaktu w pracach nad wnioskiem.
Do wniosku załącza się:
- uzasadnienie potrzeby podjęcia uchwały;
- informację o charakterze encyklopedycznym dotyczącą upamiętnianej postaci, podmiotu zbiorowego lub wydarzenia;
- załącznik graficzny, który:
- określa usytuowanie obiektu w terenie, w tym jego przebieg i zasięg,
- umożliwia identyfikację działek ewidencyjnych, w granicach których usytuowany jest obiekt.