W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław,
pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

W związku z epidemią obsługa Klientów odbywa się w godzinach od 8.00 do 15.15. NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej.
Do 17.15 w COM I i II obsługiwani są klienci w sprawach meldunkowych, rej. pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych oraz rej. działalności gospodarczej.
W sobotę, 26 września, od 8.00 do 13.00 COM I, będzie czynne w zakresie rej. pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 


NIP
896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław,
pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77
faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

W związku z epidemią obsługa Klientów odbywa się w godzinach od 8.00 do 15.15. NIECZYNNY jest punkt przy al. Karkonoskiej.
Do 17.15 w COM I i II obsługiwani są klienci w sprawach meldunkowych, rej. pojazdów, praw jazdy, dowodów osobistych oraz rej. działalności gospodarczej.
W sobotę, 26 września, od 8.00 do 13.00 COM I, będzie czynne w zakresie rej. pojazdów, spraw meldunkowych oraz dowodów osobistych.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 


NIP
896-10-03-529
REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Wpis do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów

XML

Szczegóły

Kategoria sprawy Komunikacja, transport

Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich

Informacja

W związku ze stanem epidemii OBSŁUGA KLIENTÓW odbywa się w godz. od 8.00 do 15.15 w COM-ach, w COP i w USC. NIECZYNNY nadal jest punkt przy al. Karkonoskiej. Obsługa klientów w sprawach rejestracji pojazdów, praw jazdy,  meldunkowych, dowodów osobistych oraz rejestracji działalności gospodarczej w COM I i COM II  odbywa się do godz. 17.15. W sobotę 26 września 2020 roku, od 8.00 do 13.00, COM I  będzie czynny dla mieszkańców w zakresie rejestracji pojazdów.

Treść

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • Składanie dokumentów:
    Wydział Spraw Obywatelskich
    ul. G. Zapolskiej 4
    Sekretariat,  II piętro, pok. 244
  • Rozpatrywanie wniosków:
    Zespół ds. Nadzoru nad Ośrodkami Szkolenia Kierowców i Stacjami Kontroli Pojazdów
    ul. G. Zapolskiej 4
    II piętro, pok. 203,
    tel. +48 71 777 71 52
    tel. +48 71 777 83 85

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Przedsiębiorca, którego przedmiotem prowadzonej działalności gospodarczej jest lub będzie prowadzenie Stacji Kontroli Pojazdów

Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 8:00—15:15

Uwagi:
Stację kontroli pojazdów może prowadzić przedsiębiorca, który:

  • posiada siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  • nie jest przedsiębiorcą, w stosunku do którego otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość;
  • nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom – dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej
  • posiada wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz warunki lokalowe gwarantujące wykonywanie odpowiedniego zakresu badań technicznych pojazdów zgodnie ze szczegółowymi warunkami przeprowadzania tych badań
  • posiada poświadczenie zgodności wyposażenia i warunków lokalowych z wymaganiami odpowiednio do zakresu przeprowadzanych badań wpisanego do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów
  • zatrudnia uprawnionych diagnostów


Rejestr Przedsiębiorców Prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów na terenie miasta Wrocławia,

Opłaty:

  • opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru - 412 zł
  • opłata skarbowa za rozszerzenie zakresu wpisu - 206 zł
  • opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzających udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wpisu lub kopii (nie dotyczy dokumentu poświadczonego notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniającego do odbioru dokumentu oraz pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17 zł

Potwierdzenie wniesienia w/w opłat należy załączyć do wniosku.

Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO BANK POLSKI S.A 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Termin i sposób załatwienia sprawy:
Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu lub rozszerzenia zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów w terminie do 7 dni roboczych od dnia wpływu kompletnego wniosku do organu

Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie do samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia (art. 127 § 1 i 2 oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego), za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym;
  • Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o dokonanie wpisu lub zmiany zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego

* Pole wymagane