Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Dowód rejestracyjny - zmiana stanu faktycznego, wymagająca zmiany danych zawartych w dowodzie rejestracyjnym (np. adres, nazwisko, rodzaj pojazdu, dane techniczne)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-2 stanowiska od 4 do 14
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31

Obsługa podmiotów prawnych

COM III
ul. W.Bogusławskiego 10

  • do 3 sztuk - parter, sala S 5, okienka od 1 do 4 oraz 12
  • powyżej 3 sztuk - okienka od 5 do 8 oraz od 13 do 14

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Właściciel lub pełnomocnik

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00-18:00
    soboty w godz. 9:00-16:00

Uwagi:

Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)

Opłaty:

Wysokość opłaty uzależniona jest od tego czy strona wnioskuje o Pozwolenie czasowe, czy też nie.

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Czas załatwienia sprawy to ok. 25  minut
Czas oczekiwania na dowód stały – do 30 dni

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 

Wymagane wnioski i dokumenty:

W przypadku zmiany adresu lub nazwiska (jeżeli zmiana jest w obrębie tej samej gminy):

  • wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego;
  • dowód rejestracyjny;
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.

W przypadku zmiany rodzaju pojazdu/zmiany danych technicznych:

  • wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego;
  • dowód rejestracyjny;
  • dowody własności nowych podzespołów (części numerowanych);
  • oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi (w przypadku zmiany danych technicznych pojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikających ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych);
  • zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu (wykonanego zgodnie z art.83 ustawy Prawo o ruchu drogowym  z dnia 6 czerwca 1997 r.);
  • dokument potwierdzający, że dokonane zmiany konstrukcyjne zmieniające rodzaj pojazdu zostały wykonane przez przedsiębiorcę, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustaw;
  • dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak obowiązku zapłaty akcyzy na terytorium kraju, albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, w przypadku zmiany rodzaju pojazdu na samochód osobowy, pojazd rodzaju "samochodowy inny" podrodzaj "czterokołowiec" (kategoria homologacyjna L7e) lub podrodzaj "czterokołowiec lekki" (kategoria homologacyjna L6e), samochód ciężarowy (kategoria homologacyjna N1) podrodzaj "furgon", "furgon/podest", "ciężarowo-osobowy", "terenowy", "wielozadaniowy" lub "van" lub samochód specjalny (kategoria homologacyjna M1 i N1);
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli;
  • imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik.

Załączniki

Powiadom znajomego