Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Dowód rejestracyjny - wydawanie duplikatu (wtórnika)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy rejestracja pojazdów
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I 
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, sala S-2 stanowiska od 4 do 14
  • COM II 
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 11 do 17
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, okienka od 7 do 11
  • COM VI
    ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
    stanowiska od 23 do 31

Obsługa podmiotów prawnych

COM III
ul. W.Bogusławskiego 10

  • do 3 sztuk - parter, sala S 5, okienka od 1 do 4 oraz 12
  • powyżej 3 sztuk - okienka od 5 do 8 oraz od 13 do 14

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM II
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM III
    poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15
  • COM IV,
    poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15
  • COM VI
    poniedziałek – piątek 9:00-18:00
    soboty w godz. 9:00-16:00

Uwagi:

Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)

 Opłaty:

Wysokość opłaty uzależniona jest od tego czy strona wnioskuje o Pozwolenie czasowe, czy też nie.

Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem  na niżej wskazane nr rachunków bankowych:

  • opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
  • opłata komunikacyjna PKO BANK POLSKI S.A.  nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie.
Czas załatwienia sprawy to ok. 25  minut.
Czas oczekiwania na dowód stały – do 30 dni.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ;
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego (druk w załącznikach);
  • zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu (wykonanego zgodnie z art.83 ustawy z dnia 20.06.1997 r.), jeżeli jest wymagane;
  • zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli;
  • dowód osobisty lub paszport  – w przypadku osób fizycznych;
  • imienne pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskuje  pełnomocnik
  • oświadczenie o utracie (druk w załącznikach). W przypadku osób fizycznych oświadczenie składa w formie pisemnej właściciel, które przedkłada osobiście lub przez pełnomocnika.

Załączniki

Powiadom znajomego