Wyrejestrowanie pojazdu - złomowanie
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
parter, sala S-2 stanowiska od 4 do 14 - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, okienka od 11 do 17 - COM IV
al. M. Kromera 44
parter, okienka od 7 do 11 - COM VI
ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
stanowiska od 23 do 31
Obsługa podmiotów prawnych
COM III
ul. W.Bogusławskiego 10
- do 3 sztuk - parter, sala S 5, okienka od 1 do 4 oraz 12
- powyżej 3 sztuk - okienka od 5 do 8 oraz od 13 do 14
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM II
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM III
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00—15:15 - COM VI
poniedziałek – piątek 9:00-18:00
soboty w godz. 9:00-16:00
Uwagi:
Wykaz przedsiębiorców prowadzących stacje demontażu pojazdów znajduje się na stronie Pojazdy wycofane z eksploatacji w BIP Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego (https://bip.dolnyslask.pl/a,112573,pojazdy-wycofane-z-eksploatacji.html)
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)
Opłaty:
Opłata skarbowa za:
- wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu - 10 zł
- pełnomocnictwo - 17zł. ( poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej)
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazany nr rachunku bankowego (w tytule wpłaty proszę wpisać numer rejestracyjny lub numer VIN) lub w opłatomacie, który znajduje się w COM;
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie - decyzja o wyrejestrowaniu wydawana jest „od ręki”.
Tryb odwoławczy:
Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek właściciela o wyrejestrowanie pojazdu;
- dokumenty rejestracyjne (dowód rejestracyjny, tablice rejestracyjne);
- dokument/y zakupu (jeżeli w dowodzie rejestracyjnym jest inny właściciel);
- dowód osobisty lub paszport – w przypadku osób fizycznych;
- imienne pełnomocnictwo - w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik;
- zaświadczenie o demontażu pojazdu z punktu wytypowanego przez Marszałka Województwa
- dowód zapłaty opłaty skarbowej;
- zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia , to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli.