Dowód rejestracyjny - odbiór nowego (wyprodukowanego) dokumentu
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | tak |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
Na stronie ogólnopolskiej wyszukiwarki dokumentów komunikacyjnych https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/sprawdz-status.html można sprawdzić czy dokument jest do odebrania w urzędzie.
Dowód rejestracyjny odbiera się w tym samym oddziale, w którym był złożony wniosek:
osoby fizyczne
- COM I
ul. G. Zapolskiej 4
parter, sala S-2 stanowiska od 1 do 3
Uwaga! w COM I odbiera się dokumenty do których wnioski były złożone w (nieczynnym już ) punkcie przy al. Karkonoskiej - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, sala S-1, stanowiska od 6 do 10 - COM IV
al. M. Kromera 44
parter, okienko 12 - COM VI
ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
stanowiska od 20 do 22
obsługa podmiotów prawnych
- COM III
ul. W.Bogusławskiego 10
parter, sala S 5, okienka od 9 do 11
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Właściciel lub pełnomocnik
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM II
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM III
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM IV
poniedziałek - piątek 8:00 – 15:15 - COM VI
poniedziałek – piątek 9:00 - 18:00
soboty w godz. 9:00 - 16:00
Uwagi:
Pozwolenie czasowe wydaje się na okres nie przekraczający 30 dni (termin ważności dokumentu wpisany jest w rubryce "H").
Istnieje możliwość otrzymania wiadomości sms bądź e-maila o wyprodukowanym i gotowym do odbioru w Urzędzie dokumencie.
Warunkiem skorzystania z tej bezpłatnej usługi jest podanie numeru telefonu bądź adresu e-mail podczas składania wniosku o nowy dokument.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl)
Opłaty:
Bez opłat
Opłacie podlega ewentualne pełnomocnictwo (za wyjątkiem pełnomocnictwa od małżonka, rodzeństwa, wstępnych i zstępnych) –17 zł
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Przy dokonywaniu płatności przelewem w tytule prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.
Termin i sposób załatwienia sprawy
Niezwłocznie.
Tryb odwoławczy:
Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników;
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- pozwolenie czasowe (jeżeli było wydane lub jeżeli dokument utracił ważność - zwrot nie jest wymagany );
- dowód rejestracyjny (jeżeli został zwrócony na czas produkcji nowego dowodu rejestracyjnego);
- dokument tożsamości;
- pełnomocnictwo, jeśli dowód nie będzie odbierany przez właściciela pojazdu;
- jeżeli jest 2 i więcej właścicieli - pełnomocnictwo od pozostałych właścicieli, chyba że było składane przy rejestracji;
- inne dokumenty o których uzupełnienie prosił urzędnik przyjmujący wniosek o rejestrację (np. zapisane w pozwoleniu czasowym);
- zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie zawarła umowy ubezpieczenia, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli.