Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy sprawy meldunkowe
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Spraw Obywatelskich
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. Gabrieli Zapolskiej 4
    parter sala S-3
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    pater sala S-2
  • COM IV
    al. Marcina Kromera 44
    parter
  • COM VI
    ul. Legnicka 58, CH Magnolia Park

Osoby, które ubiegają się o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL mogą załatwić sprawę po umówieniu wizyty przez internet https://bez-kolejki.um.wroc.pl/

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL może złożyć osoba pełnoletnia, której dane są zgromadzone w rejestrze PESEL.

Wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL składa się osobiście na piśmie utrwalonym w postaci papierowej, opatrzonym własnoręcznym czytelnym podpisem. W imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa opiekun, kurator.

Wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL można złożyć w organie dowolnej gminy.

Cofnąć zastrzeżenie swojego numeru PESEL można również za pomocą środków komunikacji elektronicznej: https://www.gov.pl/web/gov/zastrzez-swoj-numer-pesel-lub-cofnij-zastrzezenie.
Aby skorzystać z usługi elektronicznej  potrzebujesz:  profilu zaufanego, podpisu kwalifikowanego, e-dowodu lub danych do logowania do bankowości elektronicznej.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I, COM II i COM IV
    poniedziałek - piątek 8.00 - 15.15
  • COM VI
    poniedziałek-piątek 9.00  - 18.00
    sobota 9.00-16.00

Opłaty:

Brak opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, z chwilą złożenia wniosku o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24  września 2010 r. o ewidencji ludności 

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek o cofnięcie zastrzeżenia numeru PESEL
  • dokument tożsamości: dowód osobisty, paszport.
  • jeżeli wnioskodawcą jest cudzoziemiec dokument podróży lub inny dokument potwierdzający tożsamość i obywatelstwo.

Załączniki

Powiadom znajomego