KAWKAplus - dotacja celowa na zadania służące ochronie powietrza polegające na trwałej zmianie ogrzewania opartego na paliwach stałych na ogrzewanie niskoemisyjne
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | dofinansowania, dotacje, zapomogi, stypendia |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)
Wniosek można złożyć:
- osobiście w Kancelarii UMW i jej filiach (w szczególności w filii przy ul. Hubskiej):
- Filia kancelarii UMW, ul. Hubska 8-16, parter, sala nr 1, stanowisko 1
- Kancelaria UMW, pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok. 5
- Filia Kancelarii UMW, ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
- Filia kancelarii UMW, al. M. Kromera 44, parter, sala COM, pok 31
- listownie: Wydział Środowiska, Urząd Miejski Wrocławia, ul. Hubska 8-16; 50-502 Wrocław
- elektronicznie
- za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP znajdującej się pod adresem: /umwroclaw/SkrytkaESP
- adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Beneficjentami dotacji mogą być osoby fizyczne posiadające tytuł prawny do lokali mieszkalnych lub nieruchomości wykorzystywanych na cele mieszkaniowe, położonych w granicach administracyjnych Wrocławia.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 -15:45
Opłaty:
Opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Opłatę można wnieść na konto Gminy Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do pełnomocnictwa z informacją, jakiej dotyczy sprawy.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie wniosku dotacyjnego:
- w terminie 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku o udzielenie dotacji w nieruchomości na którą został złożony wniosek zostanie przeprowadzona wizja lokalna
- dotacja udzielana jest poprzez zawarcie umowy dotacyjnej w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia wizji lokalnej
- odmowa przeprowadzenia wizji i podpisania umowy dotacyjnej w wyznaczonym terminie uznana będzie za rezygnację z dotacji.
Rozliczenie dotacji:
- w terminie 30 dni od złożenia kompletnego rozliczenia dotacji zostanie przeprowadzona wizja lokalna potwierdzająca zgodność wykonanych prac z przedłożoną dokumentacją;
- kwota dotacji w wysokości wynikającej z umowy dotacyjnej oraz, po zaakceptowaniu przez Dotującego, zostanie wypłacona w terminie 30 dni od daty przeprowadzenia wizji lokalnej;
- jeżeli umowa dotacyjna przewiduje wypłatę dotacji w kolejnym roku kalendarzowym, niemożliwe jest dokonanie wypłaty w roku podpisania umowy niezależnie od terminu przedłożenia rozliczenia dotacji (wypłaty takich dotacji dokonywane będą w pierwszym kwartale kolejnego roku kalendarzowego).
Uwagi:
Warunkiem udzielenia dotacji jest potwierdzenie istnienia czynnego systemu grzewczego na paliwo stałe ogrzewającego nieruchomość wykorzystywaną na cele mieszkaniowe.
Jakiekolwiek prace i zakupy materiałów związane ze zmianą systemu ogrzewania w nieruchomości, na które przysługuje dotacja, nie mogą być rozpoczęte przed dniem podpisania umowy dotacyjnej.
Realizacja i rozliczenie zadań objętych umową dotacyjną winno nastąpić w terminie od 3 do 6 miesięcy ustalonym w umowie.
Ostatecznym terminem rozliczenia dotacji w danym roku kalendarzowym jest 31 października, chyba że zapisy w umowie stanowią inaczej.
Beneficjent zobowiązany jest przedłożyć wniosek o rozliczenie dotacji w terminie wskazanym w umowie dotacyjnej - załącznik nr 4.
Do wniosku o rozliczenie dotacji należy dołączyć dokumenty w nim wskazane, w tym protokoły realizacji zadania sporządzone na odpowiednich formularzach stanowiących załączniki nr 5 i 6 , zestawienie kosztów sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 oraz faktury/rachunki (w oryginałach) dokumentujące koszty wykonania inwestycji
Wykonawca (pracownik, współpracownik lub właściciel firmy realizującej inwestycję) i kierownik budowy będący jednocześnie pełnomocnikiem Beneficjenta nie może podpisać protokołów realizacji zadania w imieniu Beneficjenta
Przez datę złożenia rozliczenia rozumie się datę wpływu kompletnego wniosku o rozliczenie dotacji w formie papierowej do Wydziału Środowiska Urzędu Miejskiego Wrocławia.
W przypadku części nieruchomości objętej dofinansowaniem, a wykorzystywanej do prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu europejskiego prawa konkurencji, dotacja stanowi pomoc de minimis. Należy wówczas dołączyć do wniosku o udzielenie dotacji wypełniony formularz informacji dostępny na stronie internetowej: https://uokik.gov.pl/zasady-pomocy-de-minimis oraz stosowne oświadczenie
Tryb odwoławczy:
Brak
Podstawa prawna:
Uchwała Nr XV/417/19 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 21 listopada 2019 r. ze zm. (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/72746/)
Wymagane wnioski i dokumenty:
- Wykaz dokumentów niezbędnych do udzielenia dotacji znajduje się w załączniku nr 1
- Wykaz dokumentów niezbędnych do rozliczenia dotacji znajduje się w załączniku nr 4