Zaświadczenie o ostateczności decyzji wydanej w Wydziale Planowania Przestrzennego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zagospodarowanie przestrzenne |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Planowania Przestrzennego |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wniosek można złożyć:
- elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Zaświadczenie o ostateczności decyzji (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/15?w=WPL)
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal),
- w formie papierowej nadać na poczcie lub złożyć
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
pl. Nowy Targ 1-8, parter, sala 1a i 1b, stanowisko 1, 2, 3 i 4. - w sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego
ul. Świdnicka 53, IV piętro, pok. 404 - w Kancelarii Ogólnej UMW
pl. Nowy Targ 1-8, parter, pok.5 - w Fili Kancelarii UMW
ul. G. Zapolskiej 4, parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7
- w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna.
Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.
Godziny przyjmowania klientów:
przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15.
Uwagi:
Decyzja staje się ostateczna, jeżeli w terminie 14 dni od jej doręczenia żadna ze stron nie wniosła odwołania.
Organ jest zobowiązany skompletować wszystkie dowody potwierdzające doręczenie decyzji stronom postępowania.
Potwierdzeniem doręczenia jest:
- przypadku odbioru osobistego - podpis osoby odbierającej decyzję
- w przypadku doręczenia przez pocztę lub kuriera - zwrotne potwierdzenie odbioru podpisane przez stron
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Uzupełnienia wniosku można dokonać elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Uzupełnienie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/18?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66624/uzupelnienie-wniosku)
Wycofać wniosek można elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Wycofanie wniosku (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/17?w=WPL) lub w formie papierowej zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66625/wycofanie-wniosku)
Wpłata należnej opłaty skarbowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/327/8799).
Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- za każdy egzemplarz zaświadczenia - 17 zł
- za pełnomocnictwo - 17 zł
Wpłaty opłaty skarbowej na rachunek bankowy Gminy Wrocław PKO BP SA nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 można dokonać we wszystkich oddziałach Banku PKO BP w granicach miasta Wrocławia bez prowizji.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Elektronicznie za pośrednictwem e-usługi Status sprawy (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/1?goToSearch=true&w=WPL)
Prawidłowo wypełniony wniosek załatwiany jest w terminie 7 dni, maksymalnie - 14 dni.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel. +48 71 777 77 80 58.
Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje zażalenie na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia o ostateczności decyzji wydanej w Wydziale Planowania Przestrzennego, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia i adresowane "Do organu II instancji wskazanego w postanowieniu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".
Zażalenie można złożyć:
- elektronicznie korzystając z e-usługi Zażalenia na postanowienie (https://e-urzadmiejskiwroclawia.um.wroc.pl/apply/16?w=WPL),
- elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal) wybierając odpowiedni rodzaj pisma, w tym przypadku będzie to „pismo ogólne",
- w formie papierowej w kancelarii Wydziału Architektury i Zabytków, lub sekretariacie Wydziału Planowania Przestrzennego, lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadać na poczcie zgodnie z informacjami zawartymi w Poradniku Klienta (https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/66636/zazalenie-na-postanowienie).
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
- wniosek o wydanie zaświadczenia o ostateczności decyzji wraz z załącznikami
- pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy;
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
W przypadku wniosku składanego przez osobę prawną proszę podać numer z „Rejestru Przedsiębiorców” Krajowego Rejestru Sądowego.
Druk dostępny jest również w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.