W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Informacje o zasadach i godzinach obsługi Klientów.

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP 

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670
Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Czasowe udostępnianie gruntów Gminy Wrocław z przeznaczeniem na inwestycje liniowe

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy nieruchomości
Komórka odpowiedzialna Wydział Nieruchomości Komunalnych
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoby fizyczne
  • osoby prawne

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM IV
    poniedziałek - piątek 8:00—15:15
  • Kancelaria WNK
    poniedziałek - piątek 7:45—15:45

Opłaty:

Wysokość opłaty wynika z Zarządzenia nr 4365/20 Prezydenta Wrocławia z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie zasad wydzierżawiania i udostępniania nieruchomości stanowiących zasób Gminy Wrocław oraz ustalania wysokości stawek czynszu za nieruchomości oddawane w dzierżawę stawek opłat za korzystanie i udostępnianie tych nieruchomości w innej formie.

Opłata płatna przelewem na konto Gminy Wrocław PKO BP SA 77 1020 5226 0000 6702 0417 4199.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Protokół uzgodnień sporządzany w terminie ok. 1 miesiąca od daty zgromadzenia kompletu dokumentów, w tym stosownych opinii.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje

Podstawa prawna:

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek inwestora zawierający informacje o położeniu nieruchomości tj.:
    • numer działki
    • arkusz mapy
    • nazwa obrębu
    • powierzchnia w m2 gruntu do zajęcia
    • planowanym terminie zajęcia nieruchomości i czasie trwania inwestycji oraz rodzaju dokumentu będącego podstawą realizacji inwestycji zgodnie ze stosownymi przepisami ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane
  • 1 egz. mapy zasadniczej z zaznaczoną trasą sieci
  • 1 egz. mapy ewidencyjnej z zaznaczoną trasą sieci
  • aktualny wypis właścicieli i władających z rejestru o niepełnej treści z Zarządu Geodezji, Kartografii i Katastru Miejskiego
  • w przypadku inwestycji wymagającej pozwolenia na budowę: ostateczna decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego / o warunkach zabudowy + załącznik graficzny stanowiący integralną część wymienionych decyzji (dla planowanej inwestycji na obszaru nie objętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego) lub wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
  • odpis Protokołu z Narady Koordynacyjnej w zakresie uzgodnienia dokumentacji projektowej wraz z załącznikiem graficznym i zaznaczoną trasą przebiegu sieci lub przyłącza,
  • odpis z Krajowego Rejestru Sądowego inwestora (w przypadku, gdy inwestorem jest osoba prawna)

Uwaga!

W zakresie niniejszej procedury istnieje możliwość otrzymywania faktur drogą elektroniczną.

Aby otrzymać fakturę drogą elektroniczną należy wypełnić i dostarczyć  do Wydziału Nieruchomości Komunalnych Urzędu Miejskiego Wrocławia stosowne oświadczenie, którego wersję elektroniczną można wypełnić na stronie http://cui.wroclaw.pl/images/oswiadczenia/oswiadczenie.php i wygenerować dokument .pdf

Wygenerowany dokument .pdf można wydrukować, podpisać i dostarczyć do Wydziału osobiście bądź pocztą tradycyjną  lub  podpisać  podpisem elektronicznym i wysłać  drogą elektroniczną wykorzystując funkcjonalność dostępną pod tym adresem http://cui.wroclaw.pl/images/oswiadczenia/wysylanie.php

Załączniki

Powiadom znajomego

Powiadom znajomego