Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zezwolenie na uczestnictwo we wspólnotowym handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy Środowisko, rolnictwo
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Wydział Środowiska
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)
ul. Hubska 8-16

  • Sekretariat, I piętro, pokój 127
  • COM V, sala na parterze

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Prowadzący instalację (zgodnie z definicją określoną  w art. 3 pkt 31 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska). 

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45 -15:45

Opłaty:

  • od zezwolenia na uczestnictwo we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych - 82 zł 
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, jego odpisu, wypisu lub kopii -17 zł
    (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

Opłatę można wpłacić w Odziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151) lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

Opłatę skarbową za wydanie zezwolenia należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty tj, z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

Termin i sposób załatwienia sprawy:

W ciągu miesiąca a  sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy.

Odwołanie wnosi się do Ministra Środowiska - za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji. (art. 6 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o  systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych oraz art. 129 § 1 i 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych;
  • Ustawa z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji;
  • Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na uczestnictwo we wspólnotowym systemie handlu uprawnieniami do emisji zawiera:

  • imię i nazwisko albo nazwę prowadzącego instalację oraz oznaczenie jego adresu miejsca zamieszkania albo adresu siedziby;
  • adres zakładu, na terenie którego jest położona instalacja;
  • informację o tytule prawnym do instalacji;
  • informację o instalacji, stosowanych urządzeniach i technologiach oraz charakterystykę techniczną źródeł powstawania i miejsca emisji;
  • informację o rodzaju prowadzonych działań w instalacji;
  • określenie rodzajów gazów cieplarnianych, które mają być objęte zezwoleniem

Do wniosku należy dołączyć:  

  • kopię pozwolenia zintegrowanego albo kopię pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, jeżeli jego uzyskanie jest wymagane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, z tym że kopii tych pozwoleń nie dołącza się, jeżeli zostały one wydane przez organ właściwy do wydania zezwolenia lub organ ten je posiada;
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
  • plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 12 rozporządzenia Komisji (UE) 2018/2066, zwany dalej "planem monitorowania wielkości emisji", wraz z dokumentami uzupełniającymi i informacjami, o których mowa w tym przepisie, na piśmie utrwalonym w postaci papierowej i w postaci elektronicznej;
  • plan poboru próbek w przypadku, o którym mowa w art. 33 rozporządzenia Komisji (UE) 2018/2066.

W przypadku instalacji o niskim poziomie emisji, o której mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2018/2066, do wniosku o wydanie zezwolenia dołącza się:

  • dokumenty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, 2 i 4;
  • dokumenty potwierdzające spełnianie co najmniej jednego z warunków, o których mowa w art. 47 ust. 2 rozporządzenia Komisji (UE) nr 2018/2066;
  • plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 78 ust. 2., na piśmie utrwalonym w postaci papierowej i w postaci elektronicznej.

Wniosek o wydanie zezwolenia oraz ww. dokumenty składa się w dwóch egzemplarzach, chyba że wniosek został złożony na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Powiadom znajomego