Zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska i Rolnictwa |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczoną na stronie: Organizacja pracy Urzędu.
|
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska i Rolnictwa (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/226/3223)
ul. Hubska 8-16
Sekretariat, I piętro, pokój 127
BOK 5, sala na parterze
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Prowadzący instalację (zgodnie z definicją określoną w art. 3 pkt 31 ustawy Prawo ochrony środowiska).
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45—15:45
Uwagi:
Zgłoszenia z uwagi na wytwarzanie pól elektromagnetycznych, zgodnie z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia wymagają:
- stacje elektroenergetyczne lub napowietrzne linie elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV;
- instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, których równoważna moc promieniowania izotropowo wynosi nie mniej niż 15 W, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 30 kHz do 300 GHz.
Obowiązek zgłoszenia instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne, które zostały przekazane do użytkowania przed dniem 28 lipca 2005 r. wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 r. (§ 4 rozporządzenia Ministra Środowiska w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia).
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (uwzględniając zwolnienia wyszczególnione w ustawie o opłacie skarbowej)
- za przyjęcie zgłoszenia - 120 zł
Opłatę można wpłacić w Punktach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151 )lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (tj. z chwilą złożenia zgłoszenia).
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni od daty złożenia kompletnego wniosku Przyjęcie zgłoszenia lub sprzeciw w formie decyzji (art. 152 ust. 4 Prawo ochrony środowiska).
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (pl. Powstańców Warszawy 1, 50-153 Wrocław).
Podstawa prawna:
- Art. 152 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia;
- Część I ust. 13 i część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- informacje wymagane zgodnie z art. 152 ust. 2 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym - w przypadku przedsiębiorców niebędących osobami fizycznymi;
- pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis w przypadku, gdy wnioskodawca działa w imieniu innej osoby;
- dokument potwierdzający dokonanie należnych opłat skarbowych (jeżeli opłaty skarbowej za przyjęcie zgłoszenia dokonuje pełnomocnik - nie sam inwestor, w tytule potwierdzenia, obok dokładnej informacji jakiej instalacji dotyczy opłata, należy określić nazwę inwestora, w imieniu którego dokonywana jest opłata).