Zgłoszenie instalacji wprowadzających ścieki do wód lub do ziemi, z których emisja nie wymaga pozwolenia (przydomowe oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5m3 na dobę)
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | Środowisko, rolnictwo |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Środowiska |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Środowiska (https://bip.um.wroc.pl/artykul/672/3223/wydzial-srodowiska)
ul. Hubska 8-16
- Sekretariat, I piętro, pokój 127
- COM V, sala na parterze
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Prowadzący instalację (zgodnie z definicją określoną w art. 3 pkt 31 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska)
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45 -15:45
Uwagi:
Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł
(z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Opłatę można wpłacić w Oddziałąch Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/contents/151) lub bezgotówkowo na rachunek bankowy: Gmina Wrocław PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895
Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty, tj. z chwilą złożenia wniosku.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Do 30 dni od dnia zgłoszenia.
Przyjęcie zgłoszenia lub sprzeciw w formie decyzji.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu pl. Powstańców Warszawy 1 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji
Podstawa prawna:
- Art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska;
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia;
- Część IV załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
Zgłoszenie instalacji powinno zawierać:
- oznaczenie prowadzącego instalację i jego adres zamieszkania;
- adres i nr działki, na terenie której prowadzona jest eksploatacja instalacji (oczyszczalni ścieków);
- typ i nazwa oczyszczalni;
- ilość odprowadzanych ścieków;
- opis stosowanych metod ograniczenia wielkości emisji (zgodnie z instrukcją eksploatacji oczyszczalni);
- informację, czy stopień ograniczenia wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami (tak/nie);
Do wniosku należy dołączyć:
- pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku gdy składający wniosek działa w imieniu innej osoby;
- dowód wniesionej opłaty skarbowej za pełnomocnictwo;
- mapa z naniesioną lokalizacja oczyszczalni ścieków.