Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Rejestracja zgonu

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy akta stanu cywilnego
E - usługa nie
Komórka odpowiedzialna Urząd Stanu Cywilnego
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Rejestracji zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym dla miejscowości, na terenie której nastąpiło zdarzenie.

We Wrocławiu jest to:
Urząd Stanu Cywilnego (https://bip.um.wroc.pl/contents/content/227/3173)
Dział Rejestracji Zgonów
ul. P. Włodkowica 20
parter, pok. nr 2
tel. +48 71 777 99 52, 777 99 53, 777 99 62

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

Do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego
  • najbliżsi krewni lub powinowaci

Zgłoszenia zgonu można dokonać działając przez pełnomocnika.

Pełnomocnik dołącza do kompletu dokumentów oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo musi wskazywać kto, kogo, do jakiej czynności upoważnia, a ponadto musi być zaopatrzone w datę i podpis mocodawcy. 

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 8:00–15:15

Opłaty:

  • opłata skarbowa od pełnomocnictwa - 17 zł, za wyjątkiem pełnomocnictw udzielonych małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, które zwolnione są z opłaty skarbowej.

Płatności można dokonać :

  • gotówką lub kartą płatniczą w kasach automatycznych znajdujących się na parterze Urzędu Stanu Cywilnego
  • przelewem na konto :
    Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8 50-141 Wrocław
    PKO Bank Polski S.A. 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 podając w tytule przelewu dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest zgłaszającemu lub pełnomocnikowi jeden odpis skrócony aktu zgonu. Pierwszy odpis wydawany jest z urzędu, nie podlega opłacie skarbowej, można go odebrać w następnym dniu roboczym, po godzinie 14.00. 

Zgłoszenie zgonu jest realizowane w następnym dniu roboczym. Na potwierdzenie dokonania rejestracji zgonu wnioskodawca otrzymuje odpis skrócony aktu zgonu.

Uwaga: Dokumenty po rejestracji zgonu wydawane są wyłącznie osobie, która zgłosiła zgon (tj. osobie, która złożyła podpis na formularzu z danymi niezbędnymi do rejestracji zgonu) lub jej pełnomocnikowi.

Tryb odwoławczy:

Nie występuje.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
  • Ustawa z dnia 31 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych.

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • karta zgonu
  • dowód osobisty, paszport  osoby zmarłej – jeśli jest w posiadaniu osoby zgłaszającej zgon
  • wypełniony przez osobę zgłaszającą zgon formularz z danymi niezbędnymi  do rejestracji zgonu (wzór w załączniku)
  • oryginał lub urzędowo potwierdzony odpis pełnomocnictwa – jeśli osoba obowiązana do zgłoszenia zgonu działa przez pełnomocnika
  • oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej lub wydruk przelewu bankowego

Załączniki

Powiadom znajomego