Umorzenie postępowania w sprawie rejestracji pojazdów
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rejestracja pojazdów |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
- Wydział Spraw Obywatelskich
ul. G. Zapolskiej 4
50-032 Wrocław
Dział Postępowań Administracyjnych w sprawie Rejestracji Pojazdów
ul. G. Zapolskiej 4
2 piętro, pokój 216A - COM II
pl. Nowy Targ 1-8
parter, sekretariat rejestracji pojazdów, pokój nr 14 - COM IV
al. M. Kromera 44
parter, okienko 12 - COM VI
ul. Legnicka 58 (CH Magnolia)
stanowiska od 20 do 22
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77
tel. + 48 71 777 76 79
tel. + 48 71 777 79 10
Godziny przyjmowania klientów:
- WSO
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM II
poniedziałek - piątek 8:00 - 15:15 - COM VI
poniedziałek - piątek 9:00 - 18:00
soboty w godz. 9:00 - 16:00
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- właściciel pojazdu, który złożył wniosek o rejestrację pojazdu w tutejszym organie rejestrującym,
- pełnomocnik.
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami organ załatwia sprawę nie później niż w ciągu miesiąca.
Opłaty:
- opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł.
Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.
Opłaty można wnosić wyłącznie kartą płatniczą bezpośrednio przy okienku lub przelewem na niżej wskazane nr rachunków bankowych:
- opłata skarbowa PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 (za ewentualne pełnomocnictwo)
Tryb odwoławczy:
Stronie przysługuje prawo do wniesienia odwołania od niniejszej decyzji, w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego
Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek,
- pełnomocnictwo, jeżeli sprawę załatwia osoba upoważniona przez właściciela,
- dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
- dowód wpłaty wymaganej opłaty skarbowej, w przypadku pełnomocnictwa,
- pozwolenie czasowe,
- tymczasowe tablice rejestracyjne