Rewitalizacja. Zaświadczenie o objęciu nieruchomości obszarem rewitalizacji oraz Specjalną Strefą Rewitalizacji
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | rewitalizacja, obszar rewitalizacji, specjalna strefa rewitalizacji |
---|---|
E - usługa | nie |
Komórka odpowiedzialna | Wydział Partycypacji Społecznej |
Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Rada Miejska Wrocławia na podstawie art. 8 ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. podjęła w dniu 20.05.2021 r. Uchwałę XXXVIII/1019/21 w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji (https://baw.um.wroc.pl/UrzadMiastaWroclawia/document/61940/), Wspomnianą Uchwałę ogłoszono 27.05.2021 r. w Dz. U. Woj. Dol. 2021. 2555 zaś weszła ona w życie 10.06.2021 r.
Na obszarze rewitalizacji:
- nie ustanowiono prawa pierwokupu nieruchomości położonych na obszarze zdegradowanym i obszarze rewitalizacji na podstawie art. 11 ust. 5 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji, oraz
- nie podjęto uchwały o ustanowieniu Specjalnej Strefy Rewitalizacji na podstawie art. 25 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.
W Systemie Informacji Przestrzennej Wrocławia dostępna jest mapa Obszar Zdegradowany i rewitalizacji (https://gis.um.wroc.pl/imap/?gpmap=rewitalizacja), na której można sprawdzić (wpisując adres pocztowy lub geodezyjny nieruchomości) czy dana nieruchomość znajduje się na obszarze zdegradowanym i rewitalizacji.
W celu otrzymania zaświadczenia o położeniu nieruchomości na obszarze zdegradowanym i rewitalizacji należy złożyć stosowny wniosek.
Szablon wniosku oraz wzór jego wypełnienia znajdują się na dole strony.
We wniosku należy wpisać adres geodezyjny nieruchomości tj. numer działki, arkusz mapy oraz obręb.
W celu sprawnej obsługi wydawanych zaświadczeń, we wniosku należy umieścić dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail) oraz informację o preferowanej formie wydania wniosku.
Miejsce złożenia dokumentów:
- za pośrednictwem platformy ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/portal), zgodnie z poniższą instrukcją:
- po zalogowaniu się na ePUAP należy wybrać: KATALOG SPRAW/SPRAWY OGÓLNE/PISMA DO URZĘDU/POKAŻ WIĘCEJ/PISMO OGÓLNE DO PODMIOTU PUBLICZNEGO/ZAŁATW SPRAWĘ;
- należy wybrać urząd lub instytucję właściwą do złożenia pisma: URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA (50-141 WROCŁAW, WOJ. DOLNOŚLĄSKIE);
- rodzaj pisma: WNIOSEK;
- tytuł pisma: ZAŚWIADCZENIE O REWITALIZACJI;
- treść pisma: PROŚBA O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA;
- należy dołączyć załączniki – wypełniony wniosek i opłatę skarbową.
Uwaga! Uzyskanie zaświadczenia poprzez platformę ePUAP możliwe jest wyłącznie po złożeniu wniosku poprzez tę platformę.
- za pośrednictwem platformy e-Doręczenia (https://www.gov.pl/web/e-doreczenia), zgodnie z poniższą instrukcją:
- po zalogowaniu się na e-Doręczenia należy wybrać: TWOJE SKRZYNKI/PRZEJDŹ DO SKRZYNKI/NAPISZ WIADOMOŚĆ;
- w polu „DO” należy wpisać urząd właściwy do złożenia pisma tj.: URZĄD MIEJSKI WROCŁAWIA (50-141 WROCŁAW, WOJ. DOLNOŚLĄSKIE) lub wpisać następujący adres e-Doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27 (aby sprawdzić adres e-Doręczeń dowolnego urzędu należy skorzystać ze strony: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/sprawdz-czy-twoj-urzad-korzysta-z-e-doreczen);
- w polu „TEMAT WIADOMOŚCI” wpisujemy „WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA DOT. REWITALIZACJI”;
w polu „TREŚĆ WIADOMOŚCI” wpisujemy „PROŚBA O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA DOT. REWITALIZACJI”; - należy dołączyć załączniki – wypełniony wniosek i opłatę skarbową;
- należy kliknąć pole „WYŚLIJ” lub „PODPISZ I WYŚLIJ”.
Uwaga! Kliknięcie samego pola „WYŚLIJ” skutkuje koniecznością dostarczenia oryginału wniosku i załączników podczas odbioru osobistego zaświadczenia. Tylko kliknięcie pola „PODPISZ I WYŚLIJ” gwarantuje otrzymanie zaświadczenia za pośrednictwem platformy e-Doręczenia w przypadku wyboru tej formy odbioru dokumentu.
- osobiście w dowolnej Kancelarii Urzędu:
- pl. Nowy Targ 1-8
parter, pok.5; - ul. G. Zapolskiej 4
parter, sala nr 4, stanowiska 6 i 7; - al. M. Kromera 44
parter, sala COM; - ul. Hubska 8-16
parter, sala nr 1, stanowisko 1;
- pl. Nowy Targ 1-8
- w sekretariacie Wydziału Partycypacji Społecznej przy ul. G. Zapolskiej 4, I piętro, pok. nr 120.
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Urząd Miejski Wrocławia
Wydział Partycypacji Społecznej
ul. G. Zapolskiej 4, 50-032 Wrocław
Miejsce odbioru zaświadczenia: (w przypadku zaznaczenia na wniosku opcji „osobiście”): Urząd Miejski Wrocławia ul. G. Zapolskiej 4 pok. 316 - po uprzedniej informacji telefonicznej lub emailowej o możliwości odbioru gotowego zaświadczenia.
Zaświadczenia wydawane są od poniedziałku do piątku w godz. 7:45-15:45.
Przy odbiorze zaświadczenia konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Osoba fizyczna, osoba prawna posiadająca interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego.
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - piątek 7:45—15:45
Opłaty:
- opłata skarbowa za wydanie każdej sztuki zaświadczenia – 17 zł;
- w przypadku reprezentowania wnioskodawcy przez pełnomocnika opłata od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł;
(z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej); - w przypadku konieczności poświadczenia zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa od każdej pełnej lub zaczętej strony – 5 zł za każdą stronę.
Opłatę skarbową należną Gminie Wrocław można wpłacać:
- we wpłatomacie znajdującym się w budynku Urzędu;
- na rachunek bankowy - PKO Bank Polski S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 (w tytule wskazując nieruchomość, której dotyczy wniosek o wydanie zaświadczenia z dopiskiem czy jest to opłata za zaświadczenie dot. rewitalizacji czy opłata za pełnomocnictwo w zakresie zaświadczenia dot. rewitalizacji);
- w Oddziałach Obsługi Bankowej (https://bip.um.wroc.pl/artykul/151/2806/pob).
Dowody zapłaty należnej opłaty skarbowej należy załączyć do wniosku.
Zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie z opłaty skarbowej reguluje art. 2, ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Poświadczenie zgodności odpisu, kopii lub wyciągu z pełnomocnictwa niepodlegającego opłacie skarbowej lub od niej zwolnionego nie wymaga opłaty 5 zł za stronę.
Opłata skarbowa (za wydanie zaświadczenia) podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty, nie dokonano czynności urzędowej, czyli nie wydano zaświadczenia.
Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek. Szczegóły na stronie: https://bip.um.wroc.pl/sprawa-do-zalatwienia/8792/oplata-skarbowa-zlozenie-wniosku-o-zwrot-oplaty-skarbowej
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenie jest wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia kompletnego i poprawnie wypełnionego wniosku.
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji;
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej
- Uchwała nr XXXVIII/1019/21 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 20 maja 2021 r.
Wymagane wnioski i dokumenty:
- dowód uiszczenia opłaty od dokonania czynności urzędowej tj. wydania zaświadczenia;
- oryginał lub uwierzytelniony, zgodnie z art. 33 § 3 k.p.a. odpis pełnomocnictwa obejmującego umocowanie do reprezentowania wnioskodawcy przed organami administracji publicznej w sprawach administracyjnych – w przypadku reprezentowania przez pełnomocnika;
- dowód uiszczenia opłaty od udzielonego pełnomocnictwa lub prokury.