Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Kontakt

Urząd Miejski Wrocławia
50-141 Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8
tel. +48 71 777 77 77, faks +48 71 777 86 55
e-mail: kum@um.wroc.pl

Zasady i godziny obsługi Klientów

Adres do e-doręczeń: AE:PL-95179-82549-VVTFT-27

Skrytka UMW na ePUAP-ie: /umwroclaw/SkrytkaESP

NIP 896-10-03-529 REGON 001094670 Identyfikator gminy TERYT: 026401 1

Strona internetowa Wrocławia: www.wroclaw.pl

Zaświadczenie o niezaleganiu/ wysokości zobowiązania spadkodawcy w opłacie za użytkowanie wieczyste gruntu lub stwierdzające stan zaległości (zmiana nazwy)

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy podatki, opłaty
E - usługa tak
Komórka odpowiedzialna Wydział Podatków i Opłat
Informacja

Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Złożenie wniosku:

Odbiór zaświadczenia:

  • COP
    ul. Kotlarska 41 
    tel. +48 71 777 82 53

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:

  • osoby fizyczne
  • osoby prawne
  • osoby upoważnione

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I
    poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 15:15,
  • COP
    poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 17:15.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I,
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl/#/)

Opłaty:

Opłata skarbowa:

  • za wydanie zaświadczenia 17 zł (zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
  • za pełnomocnictwo lub udzielenie prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię w kwocie 17 zł (zwolnione z opłaty skarbowej są: pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Opłata płatna na konto Gminy Wrocław (82 1020 5226 0000 6102 0417 7895)

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku.

Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Wymagane wnioski i dokumenty:

Osoba fizyczna:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL),
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Osoba prawna:

  • wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, siedzibę, NIP, nr KRS),
  • jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej.

Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wysokość zobowiązań podatkowych spadkodawcy może wystąpić osoba, która uprawdopodobni fakt bycia spadkobiercą. Dokumenty potwierdzające to uprawnienie, takie jak akt poświadczenia dziedziczenia czy testament, powinny zostać dołączone do wniosku. 

Załączniki

Powiadom znajomego