Zaświadczenie o niezaleganiu/ wysokości zobowiązania spadkodawcy w opłacie za użytkowanie wieczyste gruntu lub stwierdzające stan zaległości (zmiana nazwy)
Wersja strony w formacie XML| Kategoria sprawy | podatki, opłaty |
|---|---|
| E - usługa | tak |
| Komórka odpowiedzialna | Wydział Podatków i Opłat |
| Informacja |
Informacje na temat zasad i godzin obsługi Klientów zamieszczone są na stronie: Organizacja pracy Urzędu (https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51282/organizacja-pracy-urzedu). |
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Złożenie wniosku:
- COP
ul. Kotlarska 41, stanowiska 1-11 - COM I, ul. G. Zapolskiej 4 (wejście od ul. W. Bogusławskiego 8,10) sala s4
- wniosek można przesłać listownie na adres:
Urząd Miejski Wrocławia, Wydział Podatków i Opłat
ul. Kotlarska 41, 50-151 Wrocław, - wysłać elektronicznie poprzez ePUAP z wykorzystaniem dedykowanego formularza: https://epuap.gov.pl/wps/myportal/aplikacje/skrzynka?formSubId=umwroclaw&serviceId=SC:88670&formName=V25pb3NlayBvIHd5ZGFuaWUgemHFm3dpYWRjemVuaWEgbyB3eXNva29zY2kgem9ib3dpxIV6YcWEIHcgb3DFgmF0YWNoIGN5d2lsbm9wcmF3bnljaCBzcGFka29kYXdjeQ==&kupName=V25pb3NlayBvIHd5ZGFuaWUgemHFm3dpYWRjemVuaWEgbyB3eXNva29zY2kgem9ib3dpxIV6YcWEIHcgb3DFgmF0YWNoIGN5d2lsbm9wcmF3bnljaCBzcGFka29kYXdjeQ==
Odbiór zaświadczenia:
- COP
ul. Kotlarska 41
tel. +48 71 777 82 53
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- osoby fizyczne
- osoby prawne
- osoby upoważnione
Godziny przyjmowania klientów:
- COM I
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 15:15, - COP
poniedziałek - piątek w godz. 8:00 – 17:15.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
- rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I,
- rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt (https://bez-kolejki.um.wroc.pl/#/)
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- za wydanie zaświadczenia 17 zł (zwolnienie z opłaty skarbowej określa art. 7, natomiast wyłączenie art. 2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)
- za pełnomocnictwo lub udzielenie prokury oraz jego odpis, wypis lub kopię w kwocie 17 zł (zwolnione z opłaty skarbowej są: pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
Opłata płatna na konto Gminy Wrocław (82 1020 5226 0000 6102 0417 7895)
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Zaświadczenia są wydawane na pisemny wniosek osoby ubiegającej o wydanie zaświadczenia, bez zbędnej zwłoki, w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy wydania zaświadczenia lub zaświadczenia o treści żądanej przez osobę ubiegającą się o nie, służy zażalenie.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Wymagane wnioski i dokumenty:
Osoba fizyczna:
- wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (imię, nazwisko, adres zamieszkania, PESEL),
- jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Osoba prawna:
- wniosek o wydanie zaświadczenia - wniosek powinien zawierać dane Wnioskującego (nazwę, siedzibę, NIP, nr KRS),
- jeżeli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika, do wniosku musi być dołączone pełnomocnictwo/oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa,
- dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Z wnioskiem o wydanie zaświadczenia potwierdzającego wysokość zobowiązań podatkowych spadkodawcy może wystąpić osoba, która uprawdopodobni fakt bycia spadkobiercą. Dokumenty potwierdzające to uprawnienie, takie jak akt poświadczenia dziedziczenia czy testament, powinny zostać dołączone do wniosku.