FORMA (tj. wymiary, kształt, stylistyka, kolor, materiał, konstrukcja) powinna być dostosowana do charakteru otoczenia:

  1. naścienne stylizowane (metaloplastyka, drewno, itd.);
    przykłady

  2. naścienne nowoczesne, np. półprzezroczyste materiały w pastelowych kolorach, napisy wykonane dyskretnie bez potrzeby eksponowania tła; materiał m.in. metal, szkło, pleksi;
    przykłady

  3. wolnostojące nowoczesne – formą dostosowane do architektury biurowców przed którymi są zrealizowane;
    przykłady

  4. nośniki reklamy zmiennej (umieszczane w sieci nośników danego typu, czy w ramach tzw. mebli miejskich);
    przykłady

  5. reklamy wielkoformatowe, m.in. reklamy na dachach, barwne siatki winylowe – zabezpieczające rusztowania budowlane (stanowiące połączenie elementów reklamowych i obrazu artystycznego)
    przykłady

 

MONTAŻ
powinien być wykonany:

  1. w przypadku szyldów, autoreklam – w kondygnacji parteru; odstępstwo od tej zasady może mieć miejsce wtedy, gdy lokale użytkowe zlokalizowane są również powyżej parteru, a zamontowanie oznaczenia miejsca wykonywania działalności w kondygnacji parteru nie jest możliwe
    przykłady

  2. z zachowaniem ładu kompozycyjnego, w szczególności z uwzględnieniem osi pionowych i poziomych podziałów (wyznaczonych np. otworami okiennymi czy drzwiowymi), oraz właściwego układu, formy już istniejących reklam;
    przykłady

  3. bez uszczerbku dla istotnych elementów architektonicznych budynków, szczególnie zabytkowych (bez przesłaniania ozdobnego zróżnicowania faktury tynków, okładzin kamiennych, klinkierowych, itp.);
    przykłady

  4. z należytą starannością (np. uzupełnienie ubytków w tynku, kolorze elewacji);


  5. w przypadku gdy w obiekcie działalność prowadzi kilka firm – szyldy, autoreklamy (albo nośniki reklamowe przeznaczone do zamieszczania szyldów, autoreklam) – powinny być wykonane w sposób systemowy (jednakowa forma oznaczeń dla wszystkich firm z możliwością łatwej wymiany);
    1. naścienne
      przykłady
    2. wolnostojące
      przykłady