Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich
Dział Rejestracji Pojazdów
fax + 48 71 777 78 16
Informacja działu:
tel. + 48 71 777 77 77

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    parter, okienka od 1  do 21
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    parter, okienka od 8 do 13
  • COM IV
    al. M. Kromera 44
    parter, 3 stanowiska obsługiwane przez grupę R
  • al. Karkonoska 45
    punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt
    W wpłat można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej. 

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:
Wniosek składa właściciel lub pełnomocnik (za wyjątkiem indywidualnych przypadków, gdzie wymagane jest osobiste stawiennictwo w celu złożenia oświadczenia przez stronę).


Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I,  COM II
    poniedziałek 8:00 – 17:15
    wtorek 8:00 – 17:15
    środa 8:00 – 17:15
    czwartek 8:00 – 17:15
    piątek 8:00 – 17:15
  • COM IV
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • al. Karkonoska 45 (punkt rejestracyjny Działu – CM Polmozbyt)
    poniedziałek 8:00 – 15:00
    wtorek 8:00 – 15:00
    środa 8:00 – 15:00
    czwartek 8:00 – 15:00
    piątek 8:00 – 15:00

Dodatkowe czynności - powiązane procedury: 
Istnieje możliwość zarejestrowania wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt  (tylko w COM I i COM II)


Opłaty:
Wysokość opłat jest zależna od rodzaju wydawanych druków oraz rodzaju tablic rejestracyjnych.

Przy dokonywaniu płatności przelewem w  tytule przelewu prosimy o wpisane nr VIN pojazdu.

Opłaty za czynności rejestracyjne dokonywane są w Punktach Obsługi Bankowej, kartą lub na konto:

  • opłata za tablice PKO BANK POLSKI S.A. nr konta 86 1020 5226 0000 6002 0428 8452
  • opłata ewidencyjna PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  60 1020 5226 0000 6102 0417 4702
  • opłata skarbowa  (za pełnomocnictwo - poza osobami zwolnionymi zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej) PKO BANK POLSKI S.A. nr konta  82 1020 5226 0000 6102 0417 7895

UWAGA!
W punkcie przy al. Karkonoskiej  wpłat  można dokonywać tylko przy użyciu karty płatniczej.


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami klient otrzymuje tablice rejestracyjne i Pozwolenie czasowe na okres nieprzekraczający 30 dni.

Po upływie tego terminu odbierany jest dowód rejestracyjny (można wcześniej, jeśli wytwórnia wyprodukuje dowód rejestracyjny).

Rejestracja pojazdów następuje w drodze decyzji administracyjnej.


Tryb odwoławczy:
Przysługuje tryb odwoławczy do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r.Prawo o ruchu drogowym. Dz. U. Nr 108 poz. 908 ze zm. 
  • Ustawa z 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego Dz. U. Nr 98 poz. 1071 ze zm.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • wniosek o rejestrację,
  • dowód osobisty (lub paszport z potwierdzeniem zameldowania – w przypadku osób fizycznych,
  • imienne pełnomocnictwo w przypadku gdy wnioskuje pełnomocnik
  • dowód własności pojazdu zabytkowego,
  • dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem (jeśli pojazd był wcześniej zarejestrowany za granicą),
  • oświadczenie właściciela pojazdu złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, w przypadku braku dowodu rejestracyjnego,
  • uwierzytelniona kopia decyzji w sprawie wpisania pojazdu, jako dobra kultury, do rejestru zabytków lub dokument potwierdzający ujęcie pojazdu w centralnej ewidencji dóbr kultury lub dokument potwierdzający wpisanie pojazdu do inwentarza muzealiów,
  • zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi wydane przez upoważnioną stację kontroli pojazdów, Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku,
  • protokół oceny stanu technicznego pojazdu zabytkowego wydany przez w/w podmioty,
  • tablice rejestracyjne (jeżeli pojazd był zarejestrowany w Polsce),
  • polisa OC – zgodnie z zapisem art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dz. U. 2003, Nr 124, poz. 1152), posiadacz pojazdu jest obowiązany zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu, z wyjątkiem pojazdów historycznych, ale nie później niż z chwilą wprowadzenia pojazdu do ruchu. Przepisy w/w ustawy, tj. art. 84, 86 i 87 stanowią o tym, że na organach właściwych do rejestracji pojazdów  ciąży obowiązek przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku  zawarcia umowy ubezpieczenia OC, a jeżeli osoba kontrolowana nie okaże takiego dokumentu, to organ rejestrujący zawiadamia o tym Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny w terminie 14 dni od dnia przeprowadzenia lub zakończenia kontroli.

W przypadku rejestracji pojazdu zabytkowego sprowadzonego z zagranicy do powyższych dokumentów należy dołączyć dokumenty wyszczególnione na stronie Rejestracja pojazdu sprowadzonego z zagranicy (za wyjątkiem opłaty recyklingowej).
Dokumenty przedkładane przy rejestracji sporządzone w języku innym niż polski należy przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.