Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Architektury i Budownictwa
Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8: 
- przyjmowanie wniosków i podań - sala 1b stanowisko 3 i 4, 
- wydawanie dokumentów - sala 1c stanowisko 5 i 6,
- udostępnianie akt - sala 1a  stanowisko 1 i 2 oraz sala 1c stanowisko 7.

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 17:15
udostępnianie akt - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

Wypełniony wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby wraz załącznikami wymienionymi na formularzu Z11 - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Rozmiar:

Data dodania:

Wniosek o przeniesienie pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby - Z11

148 kB

22 maja 2014 r. 

Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - O4

31 kB

7 kwietnia 2014 r. 

Uzupełnienie/wycofanie wniosku - U

78 kB

7 kwietnia 2014 r. 

Wniosek o zwrot opłaty skarbowej - ZOS

18 kB

7 kwietnia 2014 r. 

Uwagi:

Pozwolenie na budowę nie może być przeniesione na nowego inwestora, jeżeli decyzja o pozwoleniu na budowę wygasła.
Decyzja wygasa, jeżeli inwestor nie rozpoczął budowy przed upływem 3 lat od dnia, w którym decyzja ta stała się ostateczna lub budowa została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata.
Stronami w postępowaniu są jedynie wnioskodawca i strona, na rzecz której została wydana pierwotna decyzja.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:

Wysokość opłaty skarbowej wynosi:
- od przeniesienia pozwolenia na budowę - 90 zł
- za pełnomocnictwo - 17 zł

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wydanie decyzji następuje  średnio w czasie  - 14 dni, maksymalnie do 30 dni, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Budownictwa lub Kancelarii Ogólnej Urzędu Miejskiego, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (jednolity tekst Dz. U. z 2013 r., Poz. 1409 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2013 r., Poz. 267 z późniejszymi zmianami).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (jednolity tekst Dz. U. z 2012 r., Poz. 1282 z późniejszymi zmianami).