Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (https://bip.um.wroc.pl/artykul/227/3221/wydzial-bezpieczenstwa-i-zarzadzania-kryzysowego)
ul. Strzegomska 148, pokój 213
54-429 Wrocław
tel. 071 777 95 46
e-mail: wbz@um.wroc.pl

Kto może wystąpić z wnioskiem / zainicjować sprawę:

Osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Godziny przyjmowania klientów:

poniedziałek - piątek 7:45—15:45

Uwagi:

  1. Dopuszcza się organizowanie imprez plenerowych: koncertów, zawodów sportowych, uroczystości religijnych i państwowych, wystaw, jarmarków okolicznościowych lub innych imprez o charakterze handlowym, imprez artystycznych, akcji informacyjnych, happeningów i innych wydarzeń o charakterze niekomercyjnym, na terenie dróg wewnętrznych:
    • Rynku,
    • Sukiennic,
    • Przejścia Garncarskiego,
    • Przejścia Żelaźniczego,
    • ul. Świdnickiej (od Rynku do pl. Teatralnego),
    • ul. Kuźniczej (od ul. Kotlarskiej do pl. Uniwersyteckiego),
    • ul. Oławskiej (od Rynku do ul. Kazimierza Wielkiego),
    • pl. Solnego wraz z drogą wewnętrzną (strona wschodnia i północna),
    • skweru u zbiegu ulic Szewskiej i Wita Stwosza (z wyjątkiem części będącej drogą gminną),
    • oraz na terenie pl. Wolności
  2. Na terenie Rynku i pl. Wolności wyklucza się organizowanie festynów, akcji i imprez komercyjnych w tym o charakterze promocyjno-reklamowym oraz sytuowanie namiotów i nośników reklamowych. 
  3. Punkt 2 nie ma zastosowania do imprez organizowanych lub współorganizowanych przez Gminę Wrocław. 
  4. Na terenie Rynku może być prezentowana nie więcej niż jedna wystawa w tym samym czasie.
  5. Na pl. Wolności obowiązują następujące normy w zakresie obciążeń:
    • na terenie placu można ustawiać wolnostojące konstrukcje, w tym sceniczne, pod warunkiem, że obciążenie całkowite od takich konstrukcji nie przekroczy 15 kN/m²;
    • obciążenie tłumem ludzi oraz składowaniem tymczasowych konstrukcji i instalacji scenicznych, na nawierzchni placu wynosi do 7,5 kN/m²;
    • na teren placu możliwy jest wjazd pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej do 3,5 t.

Opłaty:

Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek w sprawie udostępnienia terenu składa się w formie elektronicznej lub pisemnej co najmniej 30 dni przed planowanym terminem imprezy. Pozwolenia wydawane są w formie pisemnej co najmniej 7 dni przed planowanym terminem imprezy.

W przypadkach szczególnie uzasadnionych pozwolenie może być wydane z pominięciem terminów określonych w zarządzeniu.

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

Podstawa prawna:

Wymagane wnioski i dokumenty:

  • wniosek,
  • plan sytuacyjny imprezy,
  • wizualizacja ustawianych konstrukcji.


Załączniki:

Wzór wniosku o pozwolenie na zajęcie terenu na organizację wydarzenia plenerowego
Wzór wniosku o pozwolenie na zajęcie terenu na organizację wydarzenia plenerowego (wersja tekstowa)