Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Wydział Architektury i Budownictwa
Centrum Obsługi Mieszkańca pl. Nowy Targ 1-8:

  • przyjmowanie wniosków i podań oraz wydawanie dokumentów:
    parter, sala 1a i 1b  stanowisko 1, 2, 3 i 4,
  • udostępnianie akt - sala 1c  stanowisko 5, 6 i 7.

 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna, państwowa i samorządowa jednostka organizacyjna oraz organizacja społeczna. Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

Godziny przyjmowania klientów:

  • przyjmowanie korespondencji i wydawanie dokumentów
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:45 do 15:15,
  • udostępnianie akt
    - od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.


Uwagi:
Kopię mapy zasadniczej dla obszaru objętego wnioskiem oraz informacje o adresie geodezyjnym inwestycji można uzyskać w Zarządzie Geodezji Kartografii i Katastru Miejskiego we Wrocławiu przy al. M. Kromera 44.
O wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz postanowieniach i decyzji kończącej postępowanie strony zawiadamia się w drodze obwieszczenia, umieszczonego w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz na tablicy przed w siedzibą Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, natomiast inwestora oraz właścicieli i użytkowników wieczystych nieruchomości objętych wnioskiem zawiadamia się na piśmie.
W przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko informacje o prowadzonym postępowaniu zamieszczane są w BIP Urzędu Miejskiego Wrocławia  oraz na tablicy przed siedzibą Urzędu Miejskiego Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, a także w siedzibie właściwej terytorialnie Rady Osiedla.

Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w przypadku inwestycji mogących oddziaływać na środowisko.
Wpłata należnej opłaty skarbowej.

Opłaty:
Wysokość opłaty skarbowej wynosi:

  • za decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - 598 zł
    (zwolnienie z tej opłaty przysługuje właścicielom oraz użytkownikom wieczystym nieruchomości)
  • za pełnomocnictwo - 17 zł


Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wydanie decyzji następuje w czasie nie dłuższym niż  65 dni, licząc od dnia dostarczenia wniosku z kompletem materiałów.
Na pisemne żądanie wnioskodawcy istnieje możliwość osobistego odbioru dokumentów w okresie do 3 dni po ich zarejestrowaniu.
Po tym terminie dokumenty będę przekazywane drogą pocztową na adres wskazany we wniosku.
Informacja o aktualnym etapie załatwiania sprawy tel.  +48 71 777 77 77.

Tryb odwoławczy:
Stronom przysługuje odwołanie od decyzji, które powinno być złożone w kancelarii Wydziału Architektury i Budownictwa lub Kancelarii Ogólnej Urzędu, lub nadane na poczcie w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia i adresowane "Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu za pośrednictwem Prezydenta Wrocławia".

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. O planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. O gospodarce nieruchomościami.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej.


Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:
Wypełniony wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego wraz z załącznikami - do pobrania poniżej lub w Centrum Obsługi Mieszkańca, pl. Nowy Targ 1-8.

Od dnia 03.01.2022 r. jedynym obowiązującym drukiem do złożenia wniosku o  ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego jest formularz podany w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy.



Załączniki:

Uzupełnienie wniosku - druk WAZ-U