Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowisko nr 18 i 19
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    stanowisko nr 14
  • COP
    ul. Kotlarska 41
    parter, stanowiska 2, 3, 7, 10
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Zgodnie z art. 165 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa – postępowanie podatkowe wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu.

Informacje dotyczące pełnomocnictw (w tym aktualne druki/formularze) udzielanych w sprawach podatkowych.

Podatnikami podatku rolnego są osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki, nieposiadające osobowości prawnej, będące:

  • są właścicielami albo posiadaczami samoistnymi gruntów
  • są użytkownikami wieczystymi gruntów
  • są posiadaczami gruntów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, jeżeli posiadanie:
    - wynika z umowy zawartej z właścicielem, z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub z innego tytułu prawnego albo
    - jest bez tytułu prawnego, z wyjątkiem gruntów wchodzących w skład Zasobu Własności Rolnej Skarbu Państwa lub będących w zarządzie Lasów Państwowych; w tym przypadku podatnikami są odpowiednio jednostki organizacyjne Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa i Lasów Państwowych.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 08:00 – 17:15
    wtorek 8:00 – 17:15
    środa 8:00 – 17:15
    czwartek 8:00 – 17:15
    piątek 8:00 – 17:15

Uwagi:


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I / COM II
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt

Opłaty:

  • złożenie deklaracji - bez opłat
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł w przypadku składania (podpisania) wniosku przez osobę reprezentującą podatnika. 

Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub wpłacić  w Punktach Obsługi Bankowej


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie deklaracji od ręki.

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.

Osoby prawne, jednostki organizacyjne, w tym spółki, nieposiadające osobowości prawnej, jednostki organizacyjne Agencji Nieruchomości Rolnych, a także jednostki organizacyjne Lasów Państwowych są obowiązane:

  • składać, w terminie do dnia 15 stycznia, organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia gruntów deklaracje na podatek rolny na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku
  • odpowiednio skorygować deklaracje, w razie zaistnienia zmian, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian;


Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje


Podstawa prawna:


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • akt notarialny lub umowę dzierżawy lub postanowienie Sądu
  • zaświadczenie o nadaniu numeru NIP i REGON
  • aktualny odpis z KRS lub innego rejestru (rejestr związków wyznaniowych) 
  • formularz DR-1 - deklaracja na podatek rolny
  • formularz DR-1/A - deklaracja na podatek rolny część uzupełniająca dane o nieruchomościach rolnych
  • formularz DR-1/B - deklaracja na podatek rolny część uzupełniająca dane o zwolnieniach i ulgach podatkowych w podatku rolnym (w przypadku gdy grunt podlega ustawowemu zwolnieniu)

Druki deklaracji wraz z załącznikami do pobrania TUTAJ


Załączniki:

OPL-1
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych