Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  1. COM I
    ul. G. Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowisko nr 18 i 19
  2. COM II,
    pl. Nowy Targ 1-8
    stanowisko nr 14
  3. COP
    ul. Kotlarska 41
    parter, stanowiska 1-11

Informacje:
Dział Podatku od Nieruchomości od Osób Fizycznych, Rolnego i Leśnego 

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Zgodnie z art. 165 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa  – postępowanie podatkowe wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu.


Informacje dotyczące pełnomocnictw (w tym aktualne druki/formularze) udzielanych w sprawach podatkowych.


Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 8:00 – 17:15
    wtorek 8:00 – 17:15
    środa 8:00 – 17:15
    czwartek 8:00 – 17:15
    piątek 8:00 – 17:15


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I / COM II
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt


Opłaty:

  • złożenie informacji - bez opłat
  • opłata skarbowa za złożenie w organie administracji publicznej dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz od jego odpisu, wpisu lub kopii - 17,00 zł

Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub wpłacić  w Punktach Obsługi Bankowej

Zwolnienie z opłaty skarbowej przysługuje wtedy, gdy pełnomocnictwo udzielane jest małżonkowi, wstępnemu (matce, ojcu, babci, dziadkowi), zstępnemu (synowi, córce, wnukowi, wnuczce) lub rodzeństwu.


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie informacji od ręki.

Informacje składa się organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasu, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub o zaistnieniu zmian stanu faktycznego.

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa.

Tryb odwoławczy:
Od decyzji  służy  Stronie  odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego we Wrocławiu, za pośrednictwem  Prezydenta Wrocławia reprezentowanego przez Wydział Podatków i Opłat, w  terminie  14  dni daty otrzymania.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz. U. z 2017 r. poz. 1821),
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 z późn. zm.).


Wymagane wnioski i dokumenty:

  • akt notarialny lub umowa dzierżawy lub postanowienie Sądu
  • formularz IL-1 - informacja o lasach,
  • formularz IL-1/A - część uzupełniająca dane o nieruchomościach leśnych,
  • formularz IL-1/B - część uzupełniająca dane o zwolnieniach w podatku leśnym (gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu).

Uwaga!!!
Formularze należy drukować obustronnie



Załączniki:

IL-1
IL-1
IL-1A
IL-1A
IL-1B
IL-1B
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych