Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:

  • COM I
    ul. Gabrieli Zapolskiej 4
    sala obsługi nr 3, stanowisko nr 18 i 19
  • COM II
    pl. Nowy Targ 1-8
    stanowisko nr 13
  • COP
    ul. Kotlarska 41
    parter, stanowiska 2, 3, 7, 10

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Zgodnie z art. 165 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749) – postępowanie podatkowe wszczyna się na żądanie strony lub z urzędu.

Podatnikami podatku są osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, które są:

  • właścicielami lasów,
  • posiadaczami samoistnymi lasów,
  • użytkownikami wieczystymi lasów,
  • posiadaczami lasów, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego.

Godziny przyjmowania klientów:

  • COM I i  COM II
    poniedziałek 8:00 – 15:15
    wtorek 8:00 – 15:15
    środa 8:00 – 15:15
    czwartek 8:00 – 15:15
    piątek 8:00 – 15:15
  • COP
    poniedziałek 08:00 – 17:15
    wtorek 8:00 – 17:15
    środa 8:00 – 17:15
    czwartek 8:00 – 17:15
    piątek 8:00 – 17:15

Uwaga!!!
Formularze należy drukować obustronnie.


Zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późn. zm.), informuję, iż:  

Uwagi:
Informacje szczegółowe dotyczące podatku leśnego znajdują się w zakładce Finanse - Podatki, opłaty lokalne

1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Wrocław, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław; 
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu; 
3) posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania; 
4) podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawą z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz ustawą z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 95, poz. 613 ze zm.) i przepisami do niej wykonawczymi jest obligatoryjne.


Dodatkowe czynności - powiązane procedury:

  • rejestracja w systemie kolejkowym w siedzibie COP lub COM I / COM II
  • rejestracja wizyty przez internet na stronie Rezerwacji wizyt

Opłaty:

  • złożenie deklaracji - bez opłat
  • opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł w przypadku składania (podpisania) wniosku przez osobę reprezentującą podatnika. 

Opłatę skarbową można uiścić bezgotówkowo  na konto Gminy Wrocław w PKO BP S.A. nr 82 1020 5226 0000 6102 0417 7895 lub wpłacić  w Punktach Obsługi Bankowej


Termin i sposób załatwienia sprawy:
Złożenie deklaracji  - od ręki. 

  • Deklarację składa się w terminie do 15 stycznia, organowi podatkowemu, właściwemu ze względu na miejsce położenia lasów. 
  • Jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia wystąpieniaokoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku. 
  • W przypadku zaistnienia zmian stanu faktycznego należy skorygować deklaracje na podatek leśny w terminie 14 dni od ich zaistnienia.

W późniejszym etapie postępowania - załatwienie sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania dowodowego powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu 2 miesięcy. Art. 139 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749).

 

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje


Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 465),
  • Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U z 2012 r., poz. 749).

Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu:

  • akt notarialny lub umowa dzierżawy lub postanowienie Sądu, 
  • formularz DL-1 - deklaracja na podatek leśny,
  • formularz DL-1/A - część uzupełniająca dane o nieruchomościach leśnych,
  • formularz DL-1/B - część uzupełniająca dane o zwolnieniach w podatku leśnym (w przypadku gdy las podlega ustawowemu zwolnieniu).